ایمن سازی ۱۰ گلوگاه سیلابی بحرانی در تهران

ایمن سازی ۱۰ گلوگاه سیلابی بحرانی در تهران به گزارش رصد كالا مدیرعامل شركت خاكریز آب شهرداری تهران از شناسایی ۱۰ نقطه بحرانی سیلاب در تهران اطلاع داد.


حبیب پوش پارس در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت مسیل های سیلابی تهران اظهار داشت: سازمان مشاور مهندسی شهر تهران پس از بررسی وضعیت مسیل های پایتخت اعلام نمود که ۴۷ گلوگاه سیلابی در تهران شناسایی کرده است که این مکانها می توانند در زمان بارش برف یا باران، خطر آفرین شوند.
وی با اشاره به اینکه این ۴۷ نقطه برپایه بررسی های انجام شده در مورد خطرپذیری آنها، اولویت بندی شدند، اظهار داشت: بر همین مبنا ۱۰ نقطه بعنوان گلوگاه سیلابی که در مواقع بارندگی بحرانی خواهند شد، شناسایی شدند که در این میان ۴ نقطه در منطقه ۵، سه نقطه در منطقه دو و ۲ مکان در منطقه ۴ شناسایی شد و همینطور بررسی ها نشان داد که باید یک حوضچه در منطقه اوین درکه در محدوده اسلام آباد ساخته شود که به نظر می آید بتوانیم تا آخر آذرماه مناقصه ساخت این حوضچه را برگزار نماییم.
مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهرداری تهران با تکیه بر اینکه نقاط بحرانی در منطقه ۵ رفع شده و حالا در کوشش برای رفع خطر نقاط سیلابی منطقه ۲ هستیم، اظهار داشت: گذرهای سیلابی در منطقه۲ عبارتند از پل خوشمرام در محدوده فرحزاد، محور زیر بازارچه گیشا و پل آریافر که بیشتر از ۷۵ درصد رفع خطر شده اند.
پوش پارس با بیان اینکه گلوگاه سیلابی در سه مدل پرخطر و بحرانی، خطرناک و کم خطر دسته بندی شدند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران سال جاری رفع گلوگاه های پرخطر و بحرانی را در دستور کار قرار داد که تابحال بیشتر از ۷۵ درصد این گلوگاه های پرخطر رفع خطر شدند که البته همزمان رفع خطر از گلوگاه های درجه ۲ و سه را هم در دستور کار قرار دادیم و به نظر می آید ایمن سازی این ۴۷نقطه که سالهاست مورد بی توجهی قرار گرفته، تا آخر سال به پایان برسد.





منبع:

1399/09/10
22:39:35
5.0 / 5
1068
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها