پنو، رقیب ایرانی سرسخت برندهای پوشاك اروپایی و ترك

پنو، رقیب ایرانی سرسخت برندهای پوشاك اروپایی و ترك به گزارش رصد كالا اولین حضور این برند در هشتمین جشنواره ملی مد و لباس در تهران در جایگاه، در ویترین ملی بود كه نمایشی قدرتمند از تولیدات ایرانی را به تماشای مراجعان گذاشت. حضور برند ایرانی در این حد و اندازه نویدی خوش آهنگ برای تولید ملی خواهد داد كه می توان از ایرانی ها توقعی فراتر از مرزها داشت و جایگزین برندهای خارجی در ایران میسر است.


به گزارش رصد كالا به نقل از ایسنا، بنابر اعلام برند ایرانی پنو (PENO)، این برند برای رقابت با رقبای خارجی موجود در بازار پوشاك ایران، وارد بازار شده و امید است نوید آغاز موفقیت برای دیگر برندهای داخلی در مواجهه با دنیای خرده فروشی مدرن باشد.
شاید تا چند سال پیش با هجوم سرسختانه برندهای ترك به ایران و دیگر برندهای عمومی اروپایی، كمتر كسی فكر می كرد كه دیگر تولید ایرانی توان ایستادگی در مقابل تنوع و پیچیدگی قیمت گذاری های آنها را داشته باشد. این حضور فراگیر آنها در كنار اتفاق های خوب، باعث سرخوردگی برندهای داخلی كه خویش را آماده این تقابل نمی دیدند شده بود، اما حالا شاید حضور یك بازیگر جدید در این بازار پر زرق و برق، امیدی بزرگ را برای تمامی فعالان این صنعت و مشتری ایرانی ایجاد كند.
هشت ماه پیش (تیرماه ۱۳۹۷)، جرقه های خلق این برند جدید كه ابعادی بسیار بزرگ تر از آنچه در ایران تابحال بعنوان فروشگاه یك برند در نظر گرفته شده بود، به وجود آمد. نام این برند بر مبنای مشاهده ای از یك روستای كوچك به نام پنو انتخاب شد، روستایی در استان گلستان، منطقه گالیكش، در گذشته استان گلستان منطقه ای بسیار ناب جهت كاشت پنبه به شمار می رفت تا آنجا كه به پنبه نام طلای سپید را اطلاق می كردند.
صدرا شریعتمداری، طراح و ایده پرداز برند پوشاك پنو در مورد لزوم های حضور برندهای بازار انبوه در بازار ایران اظهار داشت: «حضور برندهای به اصطلاح Mass Market در بازارهای اشباع نشده ای همچون بازار مصرفی ایران می تواند برای صنعت تولید پوشاك همچون تیغی دو لبه عمل كند، از سمتی برنده و از بین برنده همانند زمانی كه برندهای خارجی دست چندم ترك و اروپا بدون رعایت قوانین وارد ایران شدند و كسب وكار ایرانی كارخانه های تولیدی را به مخاطره انداختند و نهایت مواجهه ایران با خروج هنگفت ارز از ایران آن هم برای چیزی كه ایران خود در اعصار مختلف سردمدار آن بوده است، از جهتی دیگر هم ورود برندهای Mass Market باعث تغییری هویت مدار در نوع كسب وكار ایرانی شد و شاید احساس این خطر مورد نیاز برای تولید كننده ایرانی بود كه بدون دانش می توان به راحتی حتی در ایران موقعیت های بزرگ را از دست داد.»
برند پنو حالا در مواجهه با رقبای خارجی خود مسیری سخت را پیش روی دارد، مسیری كه خویش را برای آن ماه ها است كه آماده ساخته است. فضای خرده فروشی بالای ۱۵۰۰ متر مربع با بیشتر از ۴۰ هزار كالای تماماً ساخت ایران و مطابق مد روز جامعه و جهان با تمركز ۷۰ درصدی بر محصولات بانوان.


این اولین حضور پنو در بازار ایران است كه شاید در آینده نوید تحولی بزرگ را در این صنعت به دنبال داشته باشد و پنو همراه با دیگر برندهای ایرانی، افتخاری برای این سرزمین شود آن هم با استانداردی بسیار بالا.
سرمایه گذاری این بخش توسط بخش خصوصی و توسط مجید بیگلری ایده پرداز این برند و راه اندازی آن توسط صدرالدین (صدرا) شریعتمداری صورت گرفت، جلال بیگلری هم مدیرعامل این مجموعه است؛ تیمی چالاك و خلاق كه در آینده پنو را به تفكر و پلت فرمی كارآمد مبدل خواهند كرد.
اولین حضور این برند در هشتمین جشنواره ملی مد و لباس در تهران در جایگاه، در ویترین ملی بود كه نمایشی قدرتمند از تولیدات ایرانی را به تماشای مراجعان گذاشت. حضور برند ایرانی در این حد و اندازه نویدی خوش آهنگ برای تولید ملی خواهد داد كه می توان از ایرانی ها توقعی فراتر از مرزها داشت و جایگزین برندهای خارجی در ایران میسر است.
از نكات برجسته دیگر این برند تلفیق معماری و صنعت و دیگر رشته های مرتبط هنری از قبیل موسیقی، هنرهای تجسمی با آن است، در پنو می توان با هنر مواجه گردید نه صنعت. دكوراسیون داخلی این برند توسط علی ماهی صفت با الهام از دوچرخه برای فصل اول آن خلق شده است.
حالا روزشمار افتتاح اولین شعبه این برند در ایام واپسین سال در فروشگاه آن است. پنو، عید امسال میزبان علاقه مندان خود در منطقه سرسبز مازندران، پس از شهر چالوس، شهر هچیرود خواهد بود.
علاقه مندان به كسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت این شركت به آدرس penoland.ir رجوع كنند.


انتهای رپرتاژ خبری


1397/12/02
19:19:50
5.0 / 5
5051
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها