برای نوشتن بیزینس پلن باید به چه نكاتی توجه كرد؟
به گزارش رصد كالا آیا در هنگام تهیه بیزینس پلن یا طرح كسب وكار سوالاتی به ذهن شما خطور می كند و بدنبال پاسخی مناسب به آنها هستید؟
به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام گروه كلید، در هنگام تهیه بیزینس پلن یا طرح كسب وكار سوالاتی مانند موارد زیر به ذهن شما خطور می كند و بدنبال پاسخی مناسب به آنها هستید.
بیزینس پلن چیست و چرا باید بیزینس پلن بنویسم؟ چه زمانی باید بیزینس پلن بنویسم؟ و چه كسی باید آنرا بنویسد؟ بیزینس پلن شامل چه بخش ها و ترتیباتی می شود و دستورالعمل های رایج آن چیست؟ از كجا می توان اطلاعاتی نظیر رقبا و بازار را برای بیزینس پلن تهیه كرد؟ چگونه می توان در بیزینس پلن درباره برنامه ریزی های مالی كسب وكار نوشت؟ چطور می خواهیم خویش را از رقبای مان متمایز كنیم؟ برای دریافت ویزای اقامت یا مهاجرت چگونه بیزینس پلن تهیه كنیم؟
مشاوره بیزینس پلن یا طرح توجیهی
مشاوره بیزینس پلن افراد را در اداره كسب وكار راهنمایی می كند، از بروز اشتباه های زیانبار جلوگیری می كند، در پیشرفت و بهبود كار كمك می نماید، انجام امور را سرعت می بخشد و در نتیجه سبب صرفه جویی در زمان می گردد. فرآیندهای مختلف تولید، بازاریابی و توزیع را بهینه سازی می كند و از اتلاف مواد اولیه، كار و سرمایه جلوگیری می نماید. همچنین، با تعیین چشم انداز و رسالت سازمان، مدیریت را در دستیابی به اهداف كوتاه مدت و بلندمدت یاری می دهد.
بیزینس پلن یا طرح كسب وكار برای رسیدن به اهداف كسب وكار به صورت یك راهنما طراحی می گردد و برای شروع یك فعالیت كارآفرینانه یا گرفتن وام، توسعه كسب وكار یا برنامه مهاجرت نگارش می گردد. هدف اصلی نوشتن بیزینس پلن ترسیم آینده شركت می باشد. این طرح می تواند به صورت سالانه به روزرسانی شده و برای یك دوره زمانی سه تا پنج ساله متناسب با نوع كسب وكار و ماهیت شركت مورد استفاده قرار بگیرد.
مشاوره بیزینس پلن یا طرح توجیهی
ساختار و محتوا نوشتن بیزینس پلن یا طرح توجیهی
هر بیزینس پلنی دارای جزئیات فراوانی است كه بسته به حوزه ای كه مدنظر شماست متفاوت خواهد بود. در نوشتن بیزینس پلن باید از انگیزه ها و دلایل خود برای راه انداختن كسب وكار بگویید. همینطور باید بازار هدف، رقبای اصلی و تفاوت های شما با این رقبا را مشخص كنید. ساختار، محتوا و عمق طرح كسب وكار به عوامل مختلفی از قبیل اهداف اصلی كسب وكار، مراحل كسب وكار (شروع كسب وكار جدید، شركت موجود و مستقل، یا به صورت وابسته)، نوع كسب وكار یا صنعت، وضیت مالی، اندازه شركت و غیره بستگی دارد.
ساختار و محتوی نوشتن بیزینس پلن یا طرح توجیهی
فواید و دلایل نوشتن بیزینس پلن یا طرح كسب وكار
بیزینس پلن باعث افزایش رشد كسب وكارتان می گردد. با نوشتن بیزینس پلن ریسك ها شناسایی شده و در نهایت احتمال شكست كسب وكار شما كاسته می شود. این طرح، ابزار و وسیله كارآمد و مناسبی برای جذب شریك، سرمایه گذار، مهاجرت، تامین مالی می باشد. نوشتن یك بیزنس پلن احتمال راه اندازی كسب وكار یا ایده شما را زیاد می كند. بیزینس پلن نمای كلی از كسب وكار را عرضه می كنید. بیزینس پلن رویكرد بازاریابی را مشخص می كند. همینطور بیزینس پلن نیازهای سازمانی و كاركنان را مدیریت می كند.
فواید نوشتن بیزینس پلن یا طرح كسب وكار
با توجه به اینكه بیزینس پلن ها برای اهداف مختلفی به كار می روند، بنابراین به شكل های مختلفی تهیه و تدوین می شوند. ازاین رو بیزینس پلن برپایه مخاطب و نوع كسب وكار شكل می گیرد. بیزینس پلن ها غالبا برای موارد مختلفی بنابر نیاز افراد و سازمان ها نوشته می شوند. عموما بیزینس پلن ها در بخش های صنعتی، كشاورزی، بهداشتی، خدمات، مواد غذایی نگارش می گردد و غالبا داخلی یا خارجی هستند. بیزینس پلن های داخلی بر استراتژی كسب وكار، معیارها، بودجه و پیش بینی ها تمركز می كند و غالبا برای توسعه كسب وكار است. بیزینس پلن خارجی برای جذب سرمایه گذار به كار رفته و كاربرد دیگر آن در پشتیبانی از درخواست وام و مجوزها است.
دلایل نوشتن بیزینس پلن یا طرح كسب وكار
در ادامه به دلایل نوشتن بیزنس پلن یا طرح توجیهی اشاره می شود:
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب