پرداخت 13 و شش دهم میلیارد دلار برای واردات کالا در 80 روز

پرداخت 13 و شش دهم میلیارد دلار برای واردات کالا در 80 روز به گزارش رصد کالا، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار داشت: از شروع فروردین امسال تا (هجدهم خردادماه)، 13.6 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.



به گزارش رصد کالا به نقل از مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار داشت: برای کالاهای اساسی ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و تجاری مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار و برای خدمات ۲۹۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه اشاره کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۵۱۹ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸، ۵۰۰ تومان با هدف پشتیبانی از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر پرداخت گردید.


وی اضافه کرد: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۵۵ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۵۳۸ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۵۹۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۳۶۵ میلیون دلار انجام شده است. این گروههای صنایع همین طور به ترتیب ۵۸۷، ۱۲۱، ۴۴۳، ۴۱۶ و ۲۱ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا آخر روز هجدهم خرداد ماه سال جاری دریافت نمودند.
به گزارش رصد کالا به نقل از مهر، علاوه بر ذکر شده، ۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز نیمایی و ۷۶۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده، البته دوازدهمین حراج سکه نیز از (دوشنبه، بیست ویکم خردادماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران شروع خواهد شد.


همچنین، امروز (شنبه، نوزدهم خردادماه) در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۲۸۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۹۴۳ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۳۳۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۳۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۷۴۱ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۲۵ تومان بود.
مرکز مبادله ارز و طلای ایران، میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۹ خرداد، ۳۷ هزار و ۴۹۴ تومان برای دلار، ۴۰ هزار و ۲۰۵ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۲۰۹ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۱۷۴ تومان برای یوآن چین محاسبه شده است.


منبع:

1403/03/20
09:51:59
5.0 / 5
223
تگهای خبر: ارز , تولید , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها