کدام ماشین بهتری است؟

کدام ماشین بهتری است؟ رصد کالا: خودروسازان چینی با عرضه کردن خودرو های جدید خود به بازار ایران، وارد رقابت با خودرو های کارکرده ی کره ای و فرانسوی و حتی ژاپنی می شوند.


مسعود عابدینی: رقبای خودرو های چینی در بازار ایران، به علت شرایط بد و عجیب حاکم، خودروهایی هستند که حداقل ۸ سال پیش وارد بازار ایران شده اند. در صورتیکه خارج از کشور، رقبای این خودرو ها، جدید و بروزتر از نسخه های موجود در ایران هستند. یکی از تازه ترین خودرو های چینی که به بازار ما عرضه شده است، کی ام سی J۷ یا در اصل سِهول A۵ Plus می باشد. این خودرو رقبای کارکرده مختلفی در بازار دارد. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای النترا و تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۴ اشاره نمود. طراحی خارجی طراحیِ تویوتا کرولا بصورت کلی محافظه کارانه، ساده و شیک است و با گذشت ۸ سال، هنوز جذابیت ظاهری اش را از دست نداده است. چراغ های جلو و عقب، طراحیِ نسبتا یکسان و افقی شکلی دارند. در طرف دیگرِ رقابت، النترا مدل ۲۰۱۴ حضور دارد که بدون شک یکی از زیباترین مدلهای النترا، همین مدل می باشد. ظاهرِ این مدل از النترا، کاملا جسورانه و پر از خطوط طراحی بود و حالت بدنه اش مانند کرولا صاف و کشیده به نظر نمی رسید. جذابیت طراحی النترا پس از ۸ سال، خیلی بهتر از کرولا حفظ شده است.
اما رقیب چینیِ این رقابت؛J۷ چه در جلو و چه در عقب، از طراحیِ چراغ متصل بهره می برد و ظاهر مدرن تری از النترا و کرولا را نشان میدهد. بدنه J۷ لیفت بک بوده و همین حالتِ بدنه موجب اسپرت تر شدنِ آن از بقیه ی رقبا می شود. در مجموع درباره ی ی طراحیِ خارجیِ این ۳ رقیب می توان اینطور قضاوت کرد: تویوتا کرولا: محافظه کارانه، ساده، شیک هیوندای النترا: جسورانه، جذاب، خطوط طراحیِ منحصر به فرد کِی ام سی J۷: مدرن، اسپرت، جذاب طراحی داخلی طراحی داخلیِ کرولا قدیمی تر از سایر رقبا به نظر می آید. حالت داشبورد افقی شکل بوده و از متریال با کیفیتی برخوردارست. فضای داخلی کرولا بزرگتر از سایر رقبا به نظر می آید. کابین النترا هم مانند بدنه اش از خطوط نسبتا تندی بهره می برد و هنوز جذابیت خودرا حفظ نموده است. متریال النترا خوب ولی ضعیف تر از کرولا است و زودتر از کرولا ممکنست به صدا بیفتد. فضای داخلیِ النترا از کرولا کمی کوچکتر است و به علت فُرم طراحی، فضای سر برای سرنشینان عقب کمی محدودیت دارد.
طراحیِ کابین J۷ کاملا مدرن تر از سایر رقبا است که طبیعتا با اختلافِ نزدیک به ۸ سال از دو رقیب دیگر، سازگار است. در کابین J۷ از متریال مختلف چرم و پارچه و پلاستیک استفاده شده است. به علت جدیدالورود بودن، نمی توان بطور صریح درباره ی ی کیفیت کابین صحبت کرد، اما آنچه که در ظاهر به نظر می آید، کمی از چینی های هم رده خود باکیفیت تر به نظر می آید. فضای داخلیِ J۷ به علت لیفت بک بودن به ویژه در قسمت عقب، محدودیت دارد و آنچنان زیاد نیست. آپشن و امکانات آپشن های شاخص کرولا عبارت اند از: چراغ روز، تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو، چراغ زنون، حسگر جلو و عقب، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، ایموبلایزر، دکمه استارت، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم صوتی با قابلیت پخش CD به همراه ۶ بلندگو، تنظیم دستی صندلی ها، صندلی های عقب تاشونده و....
از ایرادات کرولا به کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا می توان اشاره نمود. امکانات شاخص النترا عبارت اند از: چراغ زنون، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، حسگر نور و باران، کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای، نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، روکش های چرمی صندلی ها، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب(سفارشی)، تهویه مطبوع اتوماتیک و....
هیوندای النترا از خودرو های نسبتا خوش آپشن در رِنج قیمتیِ خود بشمار می رود.
چراغ های هوشمند با فناوری Running LED، حسگر نور و باران، صندوق عقب برقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر بزرگ ۱۰.۴ اینچی، کیلومتر شمار تماما دیجیتال، دستیار صوتی، نورپردازی داخلی، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک، روکش چرمی صندلی و فرمان، ۴ کیسه هوا، سانروف پانورامیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری هوشمند، ترمز فعال، رادار نقطه کور، سیستم کمکی پارک، کروزکنترل و... از امکانات شاخص کِی ام سی J۷ هستند. باتوجه به اختلافِ تولید ۸ ساله، انتظار این تعداد آپشن ها را هم باید داشته باشیم. مشخصات فنی پیشرانه بکار رفته در کرولا، ۲ لیتریِ ۴ سیلندر است که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. گیربکس خودرو ۴ دنده ی اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد کرولا ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد. از نظر هندلینگ و سواری، کرولا در میان رقبا حرف اول را می زند که از ژاپنی بودنش هم باید انتظارِ همین عملکرد را داشته باشیم! النترا دارای یک پیشرانه ی ۱.۸ لیتریِ ۴ سیلندر است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. گیربکس النترا ۶ سرعته ی اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد خودرو ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت می باشد. النترا رانندگیِ اسپرتی دارد و در هنگام حرکت، بیش از کرولا، تکان هایی را به ویژه در قسمت عقب منتقل می کند.
پیشرانه ی ۱.۵ لیتریِ توربو GDI و ۴ سیلندرِ به کار رفته در J۷ قادر می باشد ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. گیربکس به کار رفته در آن ۶ سرعته ی دوکلاچه است.
شتاب صفر تا صد آن بطور رسمی اعلام نشده، اما ممکنست نسخه ی ایرانیِ آن، کمتر از ۸ ثانیه شتاب داشته باشد. حداکثر سرعت آن هم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. روی کاغد، J۷ نسبت به رقبایش قوی تر ظاهر می شود. اما باید صبر کرد و دید که در کارکردهای بالاتر، کیفیت خودرا حفظ می نماید یا نه. به خصوص این که موتور و گیربکس آن حساسیت نسبتا زیادی دارد. قیمت بازه ی قیمتی کرولا(تیپ GLI) باتوجه به میزان کارکرد، از ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون شروع و تا ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم ادامه دارد. النترا هم دارای بازه ی قیمتیِ ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. تنها صفرکیلومترِ این رقابت هم توسط کرمان موتور با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در بازار با قیمت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت می خورد. انتخاب بین این ۳ خودرو ممکنست برایِ بسیاری سخت باشد. کرولای باکیفیت با طراحیِ ساده و امکانات نسبتا کم، یا النترای جذاب با امکانات و پیشرانه ی معقول، و یا J۷ چینی با طراحیِ مدرن و امکانات زیاد و پیشرانه ی حساس و قوی تر؟ ۵۸۵۸

1401/09/15
11:32:50
5.0 / 5
589
تگهای خبر: بازار , تولید , خودرو , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها