حضور هلدینگ ۲۱ بیضا در نمایشگاه شیلات و غذاهای دریایی؛

فراخوان فعالان صنعت آبزیان برای مشارکت در زنجیره تولید مواد غذایی

فراخوان فعالان صنعت آبزیان برای مشارکت در زنجیره تولید مواد غذایی هلدینگ ۲۱ بیضا با هدف جذب مشارکت فعالان صنعت آبزیان کشور در زنجیره تولید مواد غذایی دریایی در نمایشگاه شیلات، آبزیان و غذاهای دریایی شرکت کرده است.



به گزارش رصد کالا به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت تعاونی ۲۱ بیضا تصریح کرد: در صورت اصلاح فرایندهای تولید مواد غذایی بر پایه آبزیان در کشور، نه تنها هزینه تمام شده‌ی تولید ماهی و میگو کاسته می شود بلکه الگوی مصرف غذاهای دریایی هم تغییر می کند و میزان مصرف این غذاهای سالم در سبد غذایی خانوارهای ایرانی افزایش می یابد.
دکتر امیر عبودی در حاشیه نخستین روز پنجمین نمایشگاه شیلات، آبزیان و غذاهای دریایی اظهار داشت: هم اکنون به علت پیوسته نبودن فرآیند تولید مواد غذایی دریایی، واسطه ها نقش پررنگی ایفا می کنند. آنها از مرحله نخست که فروش خوراک ماهی و میگو است وارد چرخه تولید می شوند و تا آخرین مرحله که رساندن گوشت ماهی و میگو به دست مصرف کننده نهایی است، حضور دارند. بنابراین بخش قابل توجهی از پولی که مردم برای خرید آبزیان پرداخت می کنند، به جیب واسطه ها می رود.
وی تصریح کرد: شرکت تعاونی ۲۱ بیضا با بیشتر از دو دهه سابقه درخشان در حوزه آبزیان و تولید انواع خوراک، از سال قبل مبادرت به تشکیل زنجیره تولید غذاهای دریایی کرد. در این زنجیره، تمام مراحل تولید به صورت یکپارچه و هدفمند اجرا می شود. بخش های مختلف این زنجیره شامل تولید خوراکی آبزیان، پرورش و صید آبزیان، فرآوری ماهی و میگو، بسته بندی محصولات و در نهایت عرضه به بازارهای داخلی و خارجی است.

حلقه اول زنجیره؛ تولید خوراک آبزیان
شرکت تعاونی ۲۱ بیضا از اوایل دهه هشتاد مبادرت به تولید خوراک انواع حیوانات همچون دام، طیور، آبزیان، حیوانات خانگی و حتی حیوانات آزمایشگاهی و باغ وحش کرد. این شرکت که بیشتر از ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد، آمادگی دارد به تمام واحدهای پرورش ماهی و میگوی کشور خوراک تحویل دهد و محصول آنها را هم با هدف فرآوری و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی تحویل بگیرد.
شرکت تعاونی ۲۱ بیضا در حال حاضر محصولات خویش را در تمام استانهای کشور و همینطور کشورهای همسایه همچون روسیه، امارات، قطر، عمان، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان، عراق، قرقیزستان و آذربایجان توزیع می نماید.
مدیرعامل این شرکت علاوه بر پرورش دهندگان آبزیان از فعالان شبکه توزیع مواد غذایی هم برای حضور در زنجیره مواد غذایی دریایی دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: تمام شاخص ها نشان داده است که سرانه مصرف مواد غذایی دریایی مردم ایران، پایین تر از سرانه جهانی است. به همین خاطر فعالان صنایع غذایی و صنعت پخش باید در کنار هم قرار گیرند تا انواع خوراک دریایی سالم را با مناسب ترین قیمت به دست مصرف کنندگان نهایی برسانند. شرکت تعاونی ۲۱ بیضا با ایجاد دو کارخانه در استان فارس و یک کارخانه در استان گیلان در این حوزه پیشگام شده و از تمام فعالان صنعت برای حضور در این زنجیره دعوت به عمل می آورد.

ماموریت ویژه: رفع موانع مصرف آبزیان
یکی از جدی ترین دلایلی که خانواده های ایرانی کمتر ماهی مصرف می کنند، فرآیند خرید، پاک کردن، بسته بندی و البته بوی ماهی است. هلدینگ ۲۱ بیضا یکی از مأموریت های اصلی خویش را افزایش سهم غذاهای دریایی بعنوان غذای سالم و بهداشتی در سفره ایرانیان می داند. بنابراین واحد تحقیق و توسعه این هلدینگ، با تحلیل الگوی مصرف و سنجش ذائقه خانواده های ایرانی، مبادرت به تولید محصولاتی کرده که چالش های پیش روی خانواده های ایرانی را از بین ببرد.
محصولات متنوع این هلدینگ، با برند آکوا رویال به صورت های آماده‌ی پخت، تازه و یخ زده به بازار عرضه شده تا مصرف کننده نهایی برای خرید، پاک کردن و بسته بندی ماهی و میگو در فریزر هیچ چالشی نداشته باشد. هلدینگ ۲۱ بیضا حتی برای از بین بردن بوی ماهی و میگو که برای برخی افراد ناخوشایند است، انواع محصولات طعم دار شده را آماده کرده است. برخی محصولات تازه‌ی این برند هم همراه با انواع سس ها به بازار عرضه شده تا مصرف کننده بتوانند بعد از تهیه محصول در کوتاه ترین زمان و سهل ترین شیوه ممکن غذای خویش را طبخ کرده و سرو کند.
برند آکوا رویال با سبد کاملی از غذاهای دریایی که شامل حدود ۲۵ مدل خوراکی متنوع است در نمایشگاه شیلات و غذاهای دریایی حضور دارد.
ایجاد ۵ کارخانه در داخل و خارج از کشور
دکتر عبودی در ادامه به برنامه توسعه و چشم انداز این هلدینگ اشاره نمود و اظهار داشت: ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و در گردش برای اجرای برنامه های فعلی و توسعه ای هلدینگ هزینه شده است. می خواهیم تا سال ۱۴۰۲ یک کارخانه جدید خوراک آبزیان در استان فارس و یک کارخانه تولید غذاهای دریایی در جنوب کشور راه اندازی نماییم. همینطور برنامه ایجاد کارخانه های پیشرفته در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون امارات و عمان و همینطور کشور فنلاند را هم در دستور کار داریم.
استقبال همیشگی از متخصصان جوان
این مدیرعامل با تکیه بر نقش نیروی انسانی در پیشرفت شرکت ۲۱ بیضا اظهار داشت: از نخستین روز فعالیت این شرکت، بر نقش مهم نیروی انسانی خلاق و جوان تاکید گردیده است. امروز هلدینگ ۲۱ بیضا هم بیشتر از هرچیز از ایده های جدید که از طرف نیروهای جوان و تحصیلکرده ارائه شوند، استقبال می کند.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف کلیدی ما جذب جوانان متخصص و نوگرایی است که در رشته های صنایع غذایی، شیلات، مهندسی صنایع و سایر رشته های مرتبط تحصیل کرده اند و الان آماده هستند شور و انرژی خویش را در یک واحد پیشرو به اشتراک گذارند. ازاین رو، درهای هلدینگ ۲۱ بیضا همیشه به روی این جوانان باز است و ما برای رشد و آموزش آنها از هیچ کوششی دریغ نمی نماییم.
در آخر دکتر عبودی از تمام فعالان صنعت شیلات و صنایع غذایی و همینطور پژوهشگران و کارفرینان دعوت کرد تا ضمن عضویت در زنجیره ارزش ۲۱ بیضا، در کنار این مجموعه ساخت مسیر اهداف بالا را محقق سازند. علاقه مندان جهت عضویت می تواند با ورود به این صفحه، پرسشنامه مربوطه را تکمیل کنند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1400/08/09
11:57:23
5.0 / 5
1681
تگهای خبر: آموزش , ارز , بازار , بسته بندی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها