كدام شبكه اجتماعی بیشترین سهم را در فروش كسب و كارهای آنلاین دارد؟
به گزارش رصد کالا باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سهم کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین روز به روز در حال افزایش می باشد، این کسب و کارها با کمترین هزینه در بستر فضای مجازی شکل گرفته اند؛ گزارش ها نشان داده است که سهم اینستاگرام در عرضه و معرفی کالا و خدمات واحدهای تجارت الکترونیکی ۸۳ درصد است.
خرید و فروش ملزومات و عرضه خدمت در بستر فضای مجازی، جزو مسائلی است که با ظهور شبکه های اجتماعی به سبک زندگی افراد سراسر دنیا اضافه شده است. این تغییر سبک کسب و کار سبب شده تجارت الکترونیکی بتواند در چهار سال قبل با رشد ۶.۸ برابری رو به رو شود. بنابر گزارشی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اخیرا آنرا منتشر نموده است، حالا ۷۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی به منظور عرضه کالا یا خدمات خود علاوه بر وبسایت از شبکه های اجتماعی هم استفاده می نمایند. همینطور ۲۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی علاوه بر وبسایت از اپلیکیشن موبایل به منظور عرضه کالا یا خدمات خود بهره می برند. بر اساس نظرسنجی به عمل آمده توسط پرسشنامه، در بین شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف اینستاگرام با ۸۳ درصد، بیشترین سهم استفاده را در بین واحدهای تجارت الکترونیکی دارا بوده است. بعد از اینستاگرام، واتس آپ ۵۳ درصد، تلگرام ۴۳ درصد، وبلاگ و فیس بوک ۸ درصد، پیام رسان سروش ۵ درصد، پیام رسان های ایتا، بله، گپ ۳درصد، آی گپ ۲ درصد و سیگنال ۱ درصد در استفاده واحدهای تجارت الکترونیکی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف نقش آفرینی کرده اند. روش های تأمین سرمایه واحد تجارت الکترونیک هر واحد تجارت الکترونیکی برای آغاز به کار و توسعه فعالیتهای خود احتیاج به سرمایه دارد. طبق داده های جمع آوری شده از راه پرسشنامه، ۹۳ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از روش سرمایه گذاری شخصی برای شروع و توسعه کسب و کار خود بهره برده اند. این میزان نسبت به سال قبل هفت درصد رشد داشته است. استفاده از روش جمع سپاری مالی، سرمایه گذاری های شرکتی نظیر شتاب دهنده ها و سرمایه گذاری دولتی به ترتیب سایر روش های جذب سرمایه هستند. روش های دریافت وجه ۶۳ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی صرفاً از درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت وجه از مشتری استفاده می نمایند. این میزان نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است. میتوان شیوع کووید ۱۹ و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی را عامل اصلی افزایش پرداخت ها به صورت اینترنتی دانست. همینطور ۳۴درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از هر دو روش COD (پرداخت در محل) و پرداخت از راه درگاه اینترنتی بانکی، ۳ درصد از روش پرداخت در محل، کارت به کار و واریز به حساب استفاده می نمایند. روش ارسال و تحویل کالا خدمات شرکت پست با آمار ۷۷ درصدی، بیشترین سهم ارسال کالا توسط واحدهای تجارت الکترونیکی فعال در حوزه فروش کالا را از آن خود کرده است. استفاده از شرکتهای باربری بین شهری (۳۰درصد)، سیستم توزیع واحد تجارت الکترونیکی (۲۸درصد) و خدمات شرکتهای پست خصوصی (۲۶درصد) به ترتیب سایر روش هایی هستندکه برای ارسال کالا از آنها استفاه می کنند.
۲۲۳۲۲۷
منبع: rasadkala.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب