چگونه دیجیتال ماركتینگ به فروش بیشتر كمك می كند؟

چگونه دیجیتال ماركتینگ به فروش بیشتر كمك می كند؟ رصد کالا: پروسه بازاریابی نسبت به فروش مقدم است و تحقیقات بازار یا به عبارتی آنالیز کسب و کارهای مرتبط نخستین قدم برای شناسایی و مکان یابی مخاطبان هدف شماست.



به گزارش رصد کالا به نقل از مهر، در ابتدا بهتر است کمی درباره ارتباط میان عملکردهای بازاریابی و فروش بدانیم، چونکه این دو عنصر عضوی جدانشدنی هستند و ارتباط بسیار نزدیکی باهم دارند. با کمی استدلال می توان اظهار داشت که بازاریابی بمنظور تسهیل در فروش است و در جامعه به اشتباه معنا می شود که تنها برای شناسایی و یافتن مشتریان احتمالی جدید است اما در حقیقت بازاریابی برای ایجاد ارتباط میان مخاطب و شماست.
فرایند بازاریابی نسبت به فروش مقدم است و تحقیقات بازار یا به عبارتی آنالیز کسب و کارهای مرتبط نخستین قدم برای شناسایی و مکان یابی مخاطبان هدف شماست. با استفاده از تکنیک های متنوع مانند تبلیغات در رسانه های دیجیتال می توان مسیر مکان یابی و ارتباط با مخاطبان هدف را در پیش گرفت. با این روش ها می توان روند فروش را آغاز کرد اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها برای محصول و خدماتتان باشد همین طور با روش های دیجیتال مارکتینگ می توانید فروش محصولاتتان را بسیار آسان تر انجام دهید.
بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ می تواند به پیش بینی فروش هم کمک شایانی کند. شما با جمع آوری داده ها از وبسایتتان و تعداد فروش و همین طور علاقمندی های مخاطبان می توانید برآوردی هوشمند از حجم فروش بالقوه خود داشته باشید و همین اعداد و ارقام به خوبی می تواند آینده بیزینس شما را پیش بینی نماید و به شما برای قدم های بعدیتان سرنخ دهد.
برای پیش بینی فروش محصولات خود به دنبال سرنخ باشید
اگر تا الان از وبسایتتان سرنخ جمع آوری می کرده اید که به شما تبریک می گوییم اما اغلب این اتفاق نمی افتد و شما نمی دانید آیا به اندازه کافی سرنخ برای تولید محتوا تهیه کرده اید یا خیر و همیشه وقتی از سرنخ صحبت می شود که منجر به فروش بیشتر شود. درست است؟! برای تعیین اینکه چه تعداد لید یا سرنخ برای فروش لازم است که اهداف خودرا هدف قرار دهید یک راه این است که بطور معکوس از نرخ تبدیل مشتری استفاده کنید.

به طور مثال فرض کنید ماهانه ۱۰۰ لید دریافت می کنید و تیم مارکتینگ شما آنها را با نرخ تبدیل به مشتری در حدود ۵ درصد حساب می کند. اگر هدف شما رشد ۲۰ درصدی باشد باید این تعداد لید در ماه را به ۶ مشتری جدید افزایش دهید که با نرخ فعلی منجر به ۱۲۰ مشتری شود. به جهت اینکه به این نقطه برسید باید توجهتان را روی پیشنهادات محتوایی برتر مانند EBook اختصاص دهید. چرا؟
چرا EBook می تواند بیشتر منجر به فروش شود؟
* مطابق آمار هاب اسپات Call to action در کتاب های الکترونیکی دوبرابر ایمیل های تبیغاتی و وبینارها موثر است.
* شرکت های دارای ۳۰ صفحه لندینگ یا فرود ۷ برابر بیشتر از آنهایی که کمتر از ۱۰ صفحه فرود دارند فروش می کنند و آنهایی که بیشتر از ۴۰ صفحه فرود دارند ۱۲ برابر بیشتر از شرکت های دارای ۱ تا ۵ صفحه فرود فروش دارند.
به طور خلاصه اگر می خواهید تیم دیجیتال مارکتینگ شما زندگی راحت تری داشته باشند کتاب الکترونیکی بیشتری تولید کنید.
به فروش محصولات کمک کنید تا لیدهای بیشتری را شناسایی کنید
شکایت مشترکی بین تمامی تیم های فروش وجود دارد و آن این است که دیجیتال مارکتینگ وقت بیشتری را برای یافتن مشتریان احتمالی هدر می دهد بجای اینکه زمان بیشتری را صرف لیدهایی کنند که احتمال بسیار زیاد منجر به مشتری بیشتری می شوند. برای ایجاد راهکار این مسئله باید به توسعه معیارهایی پرداخت که در نهایت منجر به شناسایی مناسب ترین محصولات یا خدمات شود و همین طور با اختصاص مقادیر به این معیارها نوعی روش امتیازدهی ایجاد کرد.
به عنوان مثال، من قبلاً در یک شرکت کار می کردم که مواد پیوند استخوان را به متخصصان دندانپزشکی عرضه می کرد که کاشت دندان انجام می دادند. تیم مارکتینگ به احتمال زیاد می دانست که یک جراح فک و صورت مشتری بهتری می شود تا یک دندانپزشک عمومی. برای اینکه آنها بطور کلی با ایمپلنت های دندانی بیشتری ارتباط دارند.

لید را با روند فروش هماهنگ کنید
اولین قدم برای هدایت مشتری جدا کردن افرادی که در مراحل اولیه سفر خود هستند از کسانی که تازه تصمیم به خرید گرفته اند مهم می باشد. بهترین فروشندگان ممکنست بتوانند در هر مرحله با افراد احتمالی صحبت کنند و مشاوره خوبی عرضه کنند و همین مشاوره سبب می شود که آن مشتری را در یک فرصت واقعی به یک مشتری تبدیل کند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما از این روش استفاده می نماید و با مشاوره دادن به مشتریان و ارائه توضیحاتی از محصولات و خدمات خود و اینکه می تواند به بیزنس آنها کمک نماید. در فروش بیشتر خدمات خود حرکت می کنند. تبدیل به مشتری واقعی به کل تیم یک مجموعه کمک می نماید تا چشم انداز آنها را در مسافرت یک خریدار پیدا کنند و امکان یک ارتباط موثرتری را برایشان فراهم می آورد.
هم ترازی فروش و دیجیتال مارکتینگ
سه مورد گفته شده می تواند به تیم فروش کمک نماید و منجر به فروش بیشتر محصولات شما شود. باید همزمان با آنکه اهداف بیشتری ایجاد می کنید به همان اندازه نیز فروشتان را افزایش دهید و برای این منظور باید بطور پیوسته هر دو تیم مارکتینگ و فروش باهم رشد کنند تا با فراهم کردن بسترهای موردنیاز آماده فروش بیشتر شوند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1399/10/09
12:25:03
5.0 / 5
347
تگهای خبر: بازار , تخصص , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها