نشست خبری نخستین دوره توان تك برگزار شد؛

اسنپ حامی نخستین رویداد توان یابان رعد

اسنپ حامی نخستین رویداد توان یابان رعد سامانه هوشمند حمل ونقل اسنپ حامی اولین رویداد اولین رویداد توان تك شد كه تلاش در توان بخشیدن به قشر ۱۱ درصدی جامعه معلولان ایران دارد.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، موسسه خیریه رعد روز گذشته طی نشستی در حضور جمعی از خبرنگاران، در مورد اولین رویداد توان تك توضیحاتی ارائه نمود. توان تك نخستین رویداد در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است كه از ۲۱ تا ۲۴ آذر برگزار می گردد. توان تك تلاش در توان بخشیدن به قشر ۱۱ درصدی جامعه معلولان ایران دارد.
این رویداد با حمایت اسنپ و با حضور شركت هایی چون دیجی كالا، كافه بازار و تخفیفان در حال برگزاری است و استارت آپ هایی نظیر پونیشا، مهربانه، پازلی و چندین استارت آپ دیگر هم در آن حضور دارند.
توان تك فرصتی برای شبكه سازی توان یابان
منصوره پناهی، مدیرعامل مجتمع رعد، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد دلیل برگزاری رویدادی به نام توان تك اظهار داشت: «این رویداد طراحی شده است تا فضایی برای تعامل اجتماعی و شبكه سازی ۱۱ درصد جامعه ایرانی به وجود آورد. » پناهی معتقد است كه اكنون وقت آن است كه نگرش جامعه نسبت به توان یابان تغییر كند و این ذهنیت به وجود آید كه این افراد هم حق دارند شغل و حرفه شان را خودشان انتخاب كنند و كاری طبق علاقه و سلیقه خود انجام دهند.
او همینطور توضیحاتی در مورد توان بخشی حرفه ای و حمایت شغلی (Supportive Employment) عرضه داد و اضافه كرد كه ایران نخستین كشور خاورمیانه است كه چنین روشی را برای ورود توان یابان به جامعه و امر اشتغال آن ها برگزیده است.
طبق گفته پناهی، موسسه رعد در یك سال قبل موفق شده ۴۰ توان یاب را با استفاده از این روش وارد بازار كار كند.
شركت های بزرگ و استارت آپ های معروفی در این رویداد حضور خواهند داشت و كارگاه هایی با محوریت آموزش به توان یابان یا آموزش به شركت ها برای بهینه سازی كسب وكارشان برای معلولان ایران برگزار می كنند.
توانمندسازی ۱۱ درصد جامعه ایرانی
گلرخ بحری، دبیر اجرایی رویداد توان تك، در مورد كارگاه های این رویداد اعلام نمود كه استارت آپ های نظیر پازلی و پونیشا كارگاه هایی جهت توامندسازی معلولان برگزار می كنند. بعنوان مثال استارت آپ پازلی به توان یابان ساخت وب اپلیكیشن با استفاده از پلت فرم خویش را آموزش خواهد داد.
همچنین بحری اضافه كرد كه این رویداد صرفا برای آشناسازی توان یابان با كسب وكارها یا برعكس نیست. در واقع هدف اصلی این رویداد توان بخشی و توانمندسازی قشر ۱۱ درصدی جامعه ایران موسوم به «۱۱ایران» است.
اسنپ حامی توان تك و توان یابان
راشا شیدماهر، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ، بعنوان یكی از حامیان اصلی این رویداد هم اشاره كرد كه اسنپ اكنون به بخشی از سبك زندگی و روزمره مردم تبدیل شده و توان یابان هم بخشی از خانواده اسنپ هستند. این افراد یا بعنوان راننده از طریق آن زندگی می گذرانند یا بعنوان كاربر از خدماتش استفاده می كنند. شیدماهر همینطور اضافه كرد كه بعنوان عضو كوچكی از خانواده اسنپ مفتخر است اعلام نماید اكنون حدود ۲ هزار هم راه توان یاب در این سامانه اقدام به جابه جایی مسافران می كنند.
مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: «توان یابان شاغل در اسنپ اكنون به طور میانگین برای فعالیت نیمه وقت، درآمدی در حدود ۲ میلیون تومان كسب می كنند. » وی همینطور اضافه كرد كه اسنپ برای ترغیب جامعه توان یابان به فعالیت های اجتماعی بیشتر، كمیسیونی دریافت نمی كند و این افراد از پرداخت كمیسیون به اسنپ معاف هستند.
راشا شیدماهر در رابطه با سهولت فعالیت توان یابان در مجموعه اسنپ اظهار داشت: «اسنپ بزودی تمهیداتی را جهت استفاده آسان تر توان یابان عزیز از خدمات این سامانه بعنوان مسافر و هم راه (راننده) در نظر خواهد گرفت. » وی در ادامه اضافه كرد: «طی این رویداد تعدادی از توان یابان فعال اسنپ در غرفه این مجموعه حضور خواهند داشت و علاقمندان می توانند از راهنمایی این عزیزان در رابطه با فعالیت در اسنپ یا هر شغل دیگری برخوردار شوند. »
توان تك فرصتی مغتنم برای بازاریابی
اما شاهین طبری، رئیس هیئت مدیره چارگون و خیریه همگام، رویكرد متفاوتی نسبت به سایر افراد شركت كننده ها داشت. طبری رویداد توان تك را یك رویداد تجاری قلمداد می كرد. وی در صحبت هایش اعلام نمود كه رویداد توان تك محل خوبی برای كسب وكارهاست تا بتوانند بازار بكری را هدف قرار دهند كه ۱۱ درصد جمعیت ایران را شامل می گردد.
او در صحبت هایش به این مورد اشاره كرد كه از تمام استارت آپ ها و شركت های حاضر در این رویداد می خواهد به این فرصت، به چشم یك فضای تجاری و جذب مخاطب و كاربر نگاه كنند. او استارت آپ های فعال در حوزه فناوری اطلاعات را تشویق كرد تا با حضور در این رویداد با توان یابان ارتباط بیشتری برقرار كنند.
این رویداد از روز ۲۱ لغایت ۲۴ آذر برگزار می گردد و علاقه مندان به حوزه فناوری اطلاعات و كسب وكارهای آنلاین می توانند با حضور در این رویداد از كارگاه های آموزشی استارت آپ ها و كسب وكارهای مختلف هم بهره مند شوند.
 

1396/09/12
23:47:28
5.0 / 5
4999
تگهای خبر: بازار , خدمات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها