پروازهای رفت و برگشت چین در فرودگاه امام متوقف گردید

پروازهای رفت و برگشت چین در فرودگاه امام متوقف گردید به گزارش رصد كالا مهر نوشت: مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از توقف كامل پروازهای رفت و برگشت چین در فرودگاه امام خمینی (ره) اطلاع داد.


محمدمهدی كربلایی در حاشیه جلسه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران درباره كاهش پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: بعد از اتفاقی كه برای هواپیمای اوكراینی رخ داد، ۳۰ درصد كاهش پرواز داشتیم كه به دنبال آن، با خطوط هوایی كشورهای دیگر نشستی برگزار كردیم و شرایط ایران را برای آنها توضیح دادیم و آنها هم بازدیدهایی از منطقه مورد نظر داشتند. وی ادامه داد: ایرلاین های خارجی انگیزه استفاده از كریدور هوایی ایران را دارند و اتفاقی كه افتاد، سبب كاهش موقتی پروازها شد كه امیدواریم تا پیش از سفرهای نوروز ۹۹، شرایط به حالت عادی بازگردد. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مورد ویروس كرونا اظهار داشت: این واقعه شرایطی را برای پروازهای چین ایجاد كرد كه هم اكنون تجهیزات لازم در فرودگاه نصب و مراقبت های لازم به دقت انجام می شود. وی با تاكید بر اینكه پروازهای چین و بالعكس بطور قطع متوقف شده، اظهار داشت: با هماهنگی وزارت خارجه، وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی، پروازهایی برای انتقال دانشجویان و ایرانی ها مقیم چین با رعایت ایمنی كامل و با حضور پدافند غیرعامل و نیروهای وزارت بهداشت برای انتقال این افراد، انجام می شود كه این پروازها در رسته پروازهای برنامه ریزی شده، نیست. به قول كربلایی، فرودگاه امام خمینی برنامه ریزی كرده ایرانی ها مقیم چین كه با این پروازها به كشور برمی گردند وارد ترمینال اصلی نشده و از مسیر خاص به قرنطینه می روند كه این قرنطینه در فرودگاه مستقر نیست.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینكه این منطقه یك مجموعه لجستیك است كه برنامه ریزی شده هاب اول لجستیك و هاب دوم مسافری منطقه باشد، اضافه كرد: شهر فرودگاهی در ۴ فاز طبق طرح جامع در حال توسعه است كه در انتها فاز چهارم به ظرفیت ۹۰ میلیون مسافر در سال می رسد. وی به برنامه ریزی شهر فرودگاهی برای بهینه سازی ترمینال های موجود و ساخت ترمینال جدید اشاره و تصریح كرد: در یكی، دو سال گذشته تعداد مسافران به دلایلی كم شده بود كه در یكی، دو ماه آینده تعداد مسافران ورودی به این فرودگاه افزایش می یابد. وی با اشاره به اینكه به دنبال راه اندازی فعالیت ترانزیتی در فرودگاه امام هستیم تا مسافران از كشورهای دیگر به این فرودگاه آمده و از آنجا به سایر كشورها سفر كنند، خاطرنشان كرد: ایرلاین های خارجی در حال بازگشت به این فرودگاه هستند و شرایط مسافری بزودی به حالت عادی بازمی گردد. وی از دیگر فعالیتهای شهر فرودگاهی را توسعه بخش اقتصادی و كارفرآینی در آن دانست و اظهار داشت: صنایع های تك صنایع حمل و نقل بخش خدمات، صنایع تعمیر قطعات و پشتیبانی هواپیما در این شهر فرودگاهی راه اندازی خواهد شد. ۲۲۳۲۲۹

1398/11/15
23:44:10
5.0 / 5
4669
تگهای خبر: اقتصاد , ایمنی , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها