برند چه كمكی به كسب وكارها می كند؟

برند چه كمكی به كسب وكارها می كند؟ رصد كالا: احتمالاً بعنوان كسی كه دستی بر آتش كسب وكار دارد، اطلاعات زیادی در ارتباط با كسب وكار خود و حوزه ای كه در آن فعالیت می كنید دارید، اما هیچ بعید نیست كه نتوانید تعریف دقیقی از برند و «برندینگ» نمایش بدهید.


به گزارش رصد كالا به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام فراپیام، البته غیرممكن است كه بارها و بارها این كلمات را نشنیده باشید و یك درك كلی از آنها در ذهنتان شكل نگرفته باشد، اما پیاده سازی صحیح سیاست های برندینگ بدون درك دقیق چنین مفاهیمی دور از ذهن به نظر می آید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با برند و برندینگ و مفاهیم در رابطه با آنها آشنا نماییم.
برندینگ چیست؟
برند یك نام، نشان یا مؤلفه متمایزكننده است كه در شناسایی یك شركت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب كمك می نماید. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلكه محصول تنها قسمتی از برند است و مردم عملاً برند را خریداری می كنند. بعنوان مثال، آیا حاضرید قوطی نوشابه ای را خریداری كنید كه هیچ نام و نشانی از یكی از برندهایی كه می شناسید و به آن اعتماد دارید ندارد؟
مزایای برندینگ
به سبب تأثیر مهمی كه برندینگ بر كل شركت دارد، برای هر كسب وكاری لازم و ضروری می باشد. همچون مهم ترین منافع برندینگ می توان به موارد زیر اشاره كرد:
- برندینگ، آگاهی و توجه نسبت به كسب وكار را افزایش می دهد: مهم ترین خاصیت برندینگ برای هر كسب وكار، افزایش آگاهی مردم و معروفیت كسب وكار است.
- برندینگ، ارزش كسب وكار را بالا می برد: برندینگ با شناساندن هر چه بیشتر و تقویت جایگاه برند، آنرا به فرصت جذاب تری برای سرمایه گذاری تبدیل می كند.
- برندینگ موجب جذب مشتریان جدید می شود: برندینگ موجب مثبت تر شدن هر چه بیشتر برداشت و تداعیات مردم نسبت به برند می شود و با تقویت حس اعتماد مردم احتمال خرید و ارجاع دیگران را بیشتر می كند.
- برندینگ عاملی برای تقویت رضایتمندی و افتخار كاركنان به كسب وكار است: طبیعتاً شخصی كه برای برندی كار می كند كه شناخته شده تر است و مردم بیشتر به آن علاقه مند هستند، رضایت و علاقه بیشتری نسبت به كار خود دارد. این رضایت به نوبه خود موجب ایجاد حس تعلق و اشتیاق به كار و در نتیجه، افزایش بهره وری می شود.


فرآیند برندینگ
برندینگ را می توان به روش ها و از مسیرهای مختلفی انجام داد. ما در اینجا به یك پروسه ۸ مرحله ای اشاره می نماییم كه بااینكه بطور خلاصه و به زبان ساده بیان شده، اما تمامی آنچه كه برای برندینگ مؤثر باید انجام بدهید را به خوبی پوشش می دهد:
۱. مشخص كنید كه هدف برندینگ دقیقاً چیست (برندینگ محصول یا سازمان؟) و آیا هدف فقط یك برند است یا یكی از برندهای سازمان.
۲. برای گردآوری همه اطلاعات لازم درباره محصول و بازار رقابتی آن تحقیق كنید.
۳. با تعریف آنچه كه برند شما را منحصر به فرد می كند و خلأهایی كه در بازار و در ذهن مشتریان پر خواهد كرد، جایگاه آنرا مشخص كنید.
۴. با مشخص كردن آنچه كه برند شما نمایانگر آن است، مزایای خاصی كه نمایش می كند، ارزشی كه وعده آنرا می دهد و تصویری از آن كه در همه چیز، از پیام های بازاریابی گرفته تا طراحی محصول و تجربه مشتری باید جاری باشد، برندتان را تعریف كنید.
۵. به هویت برند خود شكل بدهید. در این قسمت باید مواردی مانند لوگو یا نماد، وب سایت فروشگاهی، طراحی محیط داخلی و خارجی، پوشش كاركنان، بسته بندی محصول، نوع رنگ ها، شكل ها و حتی فونت مورد استفاده و موارد مشابه را مشخص كنید. در اینجا در مورد هر كدام از این مؤلفه ها توضیحاتی را نمایش می كنیم:
طرح لوگو یا نماد برند
طرح لوگوی برند یكی از برجسته ترین عناصر هویت هر برند شمرده می شود. لوگو بعنوان یكی از عناصر هویت بصری برند معمولاً به شكل یك تصویر (لوگومارك، مانند لوگوی اپل) یا لوگوی متنی (لوگوتایپ، مانند لوگوی گوگل) یا تلفیقی از این دو طراحی می شود. طراحی لوگوی برند كار بسیار حساس و دشواری است.
لوگوی برند علاوه بر زیبایی باید خاصیت ها زیر را باز داشته باشد:
- متناسب باشد: لوگوی برند باید با شركت مربوطه، كاری كه انجام می دهد و نقطه تمركز و ارزش های اصلی آن هماهنگی داشته باشد.
- ساده و ماندگار باشد: بااینكه كه شاید برخی بر این باور باشند كه هرچه زرق و برق یا پیچیدگی لوگو بیشتر باشد بهتر است، اما یك لوگوی خوب و ماندگار معمولاً طرح ساده ای دارد كه با گذشت زمان از مد نمی افتد.
- متمایز باشد: لوگوی برند باید به نحوی طراحی شود كه كاملاً با لوگوهای شركت های دیگر تفاوت داشته باشد.
- تطبیق پذیر باشد: لوگوی برند باید در پس زمینه های مختلف رنگی و سیاه وسفید و با كوچك یا بزرگ شدن آن درست و واضح به نظر برسد.


طراحی وب سایت فروشگاهی
وب سایت هر شركت یكی از اصلی ترین عناصر هویت برند آن شركت است؛ مخصوصاً برای كسب وكارهایی كه خدمات و محصولات خودرا بوسیله اینترنت عرضه و به فروش می رسانند.
اغلب مشتریان بالقوه قبل از آن كه در مورد استفاده از محصولات و خدمات شما تصمیم بگیرند، ابتدا به سراغ وب سایتتان می روند و محصولات آنرا جستجو می كنند؛ بنابراین، وب سایت شما باید بی نقص باشد و تمامی اطلاعات لازم درباره شركت، معرفی محصولات و خدمات و ارزش های آنرا در اختیار كاربر بگذارد.
تمامی عناصر و بخش های وب سایت فروشگاهی باید هماهنگ باشند و جزئی از یك كل واحد به نظر برسند. هر تصویری كه در وب سایت خود قرار می دهید حاكی از هویت برند شماست و می تواند عامل مؤثری در شكل گرفتن برداشت اولیه مثبت یا منفی مشتری باشد. ضمناً قرار دادن تصاویر كاركنان شركت باز ایده خوبی است كه می تواند موجب تقویت حس اعتماد مشتری به برند شود.
طبیعتاً وب سایت فروشگاهی نمی تواند فقط حاوی عكس باشد و به محتوای منحصر به فرد، متناسب و جذاب باز نیاز دارد. محتوای متنی وب سایت باید خوش نگاشت بوده و ویراستاری شده باشد؛ علایق مخاطب هدف را مد نظر قرار دهد و از لحن مناسبی استفاده نماید تا كاربر احساس كند كه با یك برند معتبر و قابل اعتماد سروكار دارد.
مزیت ها و خاصیت های مهم راه اندازی یك وب سایت فروشگاهی (فروشگاه ساز)


- نمایش ی تصویر بهتر از كسب وكار با حضور پررنگ تر در فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی
- امكان شناسایی سریع تر نیازهای بازار و بالابودن امكان انطباق پذیری با آن
- نمایش خدمات به صورت ۲۴ ساعته با امكان خرید در هر ساعت از شبانه روز
- نمایش ی خدمات بهتر به مشتریان و افزایش میزان رضایتمندی مشتریان
- بهبود و توسعه عملی اصل مشتری مداری
- افزایش سرعت پاسخ دهی به مشتریان
- كاهش هزینه های سازمانی و عملیاتی در بخش ماركتینگ، توزیع و فروش
- گسترش بازار هدف و ارتباط با بازار جهانی و از بین رفتن فاصله های جغرافیایی
در فروشگاه اینترنتی مشتریان به راحتی شما را یافته، كالای موردنظرشان را بررسی و مبادرت به خرید می كنند. اطلاعات فنی و اختصاصی كالاها در كنار عرضه آنها می تواند شما و سازمان شما را بعنوان مرجع تخصصی مطرح كرده و می توانید به مرور زمان به یك Reference تخصصی در سوژه فعالیت خود تبدیل شوید. با بهره گیری از نرم افزار فروشگاه اینترنتی، افزایش درصد فروش به جهت در دسترس بودن و سادگی در انتخاب و خرید كالا توسط مشتریان شما تضمینی می باشد و منجر به برندینگ محصولات و سازمان شما می شود.
اما طراحی یك وب سایت فروشگاهی چگونه است؟
جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما سپس بررسی پلان و ماژول های مورد نظر فروشگاه آنلاین (ویترین) كه با همفكری و مشاوره با كارشناسان واحد توسعه كسب وكار ما انتخاب می شود، می توانید سپس قرارداد خرید نرم افزار به دسترسی به فروشگاه آنلاین خودتان داشته باشید و سپس گذراندن دوره آموزشی و ثبت دامنه (اسم فروشگاه) و فضای هاست (فضای میزبانی وب كه برای حجم محصولات شما در نظر گرفته می شود) به راحتی به فروشگاه آنلاین متعلق به خودتان به صورت دائم داشته باشید.
برای جواب دادن به سوالات شما، می توانید با كارشناسان ما در شركت فراپیام تماس بگیرید (۸۶۷۴۸-۰۲۱) و یا مطالب آموزشی سایت را مطالعه كنید.( www.farapayam.com).
انتهای رپرتاژ خبری


1398/02/03
16:13:01
5.0 / 5
4545
تگهای خبر: آموزش , ارز , بازار , بسته بندی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها