تحولی در مدیریت كسب وكار با نرم افزارهای یكپارچه فراپیام

تحولی در مدیریت كسب وكار با نرم افزارهای یكپارچه فراپیام رصد كالا: فراپیام یكی از شركت های زیرمجموعه شورای عالی انفورماتیك در جهت طراحی نظام های پیشرفته مالی و مدیریت در سال ۱۳۸۴ مبادرت به تولید سیستم های یكپارچه با رویكرد ERP  كرده است.



به گزارش سرویس بازار ایسنا، با استفاده از مجموعه نرم افزارهای یكپارچه می توان هدایت هوشمندانه جریانات مالی در سازمان ها، در جهت نظام مندسازی سازمان و همینطور تولید چارچوب های مبتنی بر كنترل های داخلی درون سازمان بهره برد.

مجموعه نرم افزارهای یكپارچه فراپیام شامل حوزه های حسابداری، خزانه داری، مدیریت كالا و انبار، فروش و عملیات فروش، حقوق و دستمزد و پرسنلی، دارایی ثابت و جمع داری اموال، زنجیره تامین و تداركات داخلی، سفارشات خارجی و خدمات بعد از فروش می باشد كه در ذیل به توضیحات مختصری از ماموریت هر سیستم پرداخته می شود:

حوزه نرم افزار حسابداری مالی:

با توجه به یكپارچگی مجموعه نرم افزارهای فراپیام، نرم افزار حسابداری، اطلاعات مالی را از بخش های مختلف اعم از (انبار، خزانه داری، فروش، حقوق و دستمزد، دارایی ثابت، تداركات داخلی، سفارشات خارجی و خدمات بعد از فروش) جمع آوری كرده و سپس با تجزیه و تحلیل داده های ارسالی، انواع گزارشات مالی و مدیریت را عرضه می دهد. لازم به ذكر است این حوزه شامل زیرسیستم های بایگانی الكترونیك اسناد، بودجه، آرشیو اسناد مالی، حوزه های مالی و تجمیع و تلفیق می باشد.

حوزه نرم افزار خزانه داری:

استفاده بهینه از منابع و نقدینگی سازمان و تخصیص منابع بر مبنای نیازهای مدیریت یكی از نگرانی های سازمان ها و بنگاه های اقتصادی می باشد. سیستم خزانه داری نرم افزار یكپارچه فراپیام علاوه بر تولید بستر مناسب ثبت اطلاعات و رویدادهای دریافت و پرداخت، امكان كنترل نقدینگی صورت جریان وجوه نقد بر مبنای منابع و مصارف (درآمدها و هزینه ها) را میسر می كند. از خصوصیت های دیگر سیستم خزانه داری یكپارچه امكان ثبت تسهیلات دریافتی و محاسبه اقساط توسط سیستم می باشد. توسط ابزارهای متنوع موجود در سیستم خزانه داری یكپارچه می توان گردش مالی سازمان را كنترل و مدیریت كرد. حوزه مذكور شامل زیرسیستم تسهیلات و ضمانت نامه ها می باشد.

حوزه نرم افزار مدیریت كالا و انبار:

نرم افزار انبار و حسابداری انبار بعنوان حلقه مركزی حوزه مدیریت كالا و انبار، وظیفه مدیریت موجودی و جابجایی كالاها را بر عهده دارد. سیستم های یكپارچه با قابلیت های متعددی از قبیل معرفی كالا تا هشت سطح و امكان تعریف و تخصیص خصوصیت ها (خصیصه) به كالا و همینطور تخصیص سریال و بار كد كالا، امكان نگهداری موجودی با حالتهای مختلف را دارا می باشد، معرفی انواع رسید و حواله به انتخاب كاربر و همینطور تنوع در روش های نرخ گذاری كالا در سطح انبار و كالا از خصوصیت های بارز این محصول می باشد. همچنین، در این سیستم می توانید كالاهای كم گردش را مشخص كرده و برای مدیریت بهتر كالاها از نقطه سفارش استفاده كنید. در این سیستم علاوه بر عملیات تعدادی انبار، عملیات ریالی (حسابداری انبار یا حسابداری بهای تمام شده) هم امكان پذیر است. حوزه مدیریت كالا زیرسیستم های عملیات تولید و كنترل كیفی محصول را هم شامل می باشد.



نرم افزار فروش و عملیات فروش:

یكی از فرآیندهای اصلی و مهم هر سازمان عملیات فروش می باشد و با استفاده از ابزارهای هوشمند می توان مطابق با نیاز سازمان فرآیندهای فروش از مرحله دریافت و تایید سفارش مشتریان، صدور پیش فاكتور، دستور تحویل كالا، حواله خروج كالا و صدور فاكتور فروش را پیاده سازی كرد. از خصوصیت های بارز این محصول امكان رزرو كالا بر مبنای سفارش مشتری و همینطور محاسبه پورسانت بازاریاب به روش سطحی و پلكانی و همینطور معرفی انواع نرخ نامه های فروش بر مبنای خصوصیت های كالا و گروه بندی مشتری با تفكیك های مختلف (استان، شهرستان، منطقه، گروه بندی دلخواه ) و تعین سقف اعتبار مشتری به صورت ریالی و ارزی می باشد.

در این خبر تلاش بر معرفی كوتاه و اجمالی محصولات حوزه حسابداری مالی، خزانه داری و دریافت و پرداخت، مدیریت كالا و انبار و حوزه فروش و عملیات فروش بود و مجالی برای معرفی سایر محصولات دیگر سیستم های یكپارچه نشد كه در اخبار بعدی به حوزه حقوق و دستمزد و پرسنلی، حوزه دارایی ثابت و جمع داری اموال، حوزه زنجیره تامین و تداركات داخلی، حوزه سفارشات خارجی و حوزه خدمات بعد از فروش پرداخته می گردد.

دامنه مشتریان فراپیام در حوزه فعالیت های تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانكاری و همینطور مجموعه های خدمات رسان می باشد.

انسجام و یكپارچگی نرم افزارهای فراپیام سبب شده است كه شركت هایی نظیر گروه تكدانه، گروه روزانه، گروه كارخانجات نساجی فردوس، گروه نساجی شینباف، صنایع غذایی كامبیز، گروه صنعتی وانا یدك خودرو، مجموعه خدمات رسان مهستان (بوش و بكو) و مجموعه خدمات رسان دلتا همراه ایرانیان، از مجموعه نرم افزارهای فراپیام استفاده كنند.

در این مقاله تلاش بر توضیح محصولات یكپارچه فراپیام بوده و فرصت تشریح كامل محصول میسر نبود، علاقه مندان برای كسب اطلاعات بیشتر محصولات می توانند با شماره تلفن ۸۶۷۴۸ تماس و یا با رجوع به وب سایت فراپیام با ما در ارتباط باشند.






1397/08/02
19:28:54
5.0 / 5
4587
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها