رونمایی از نخستین كلكسیون های چرم درسا با كریستال های سواروسكی

رونمایی از نخستین كلكسیون های چرم درسا با كریستال های سواروسكی رصد كالا: گروه چرم درسا از نخستین كلكسیون های خود با كریستال های سواروسكی در خانه درسا رونمایی نمود.



به گزارش سرویس بازار ایسنا، در ابتدای این مراسم كه هجدهم اسفندماه با حضور مدیرعامل سواروسكی و بنیانگذاران درسا برگزار شد، «شاهین فاطمی» مدیرعامل چرم درسا با اشاره به اینكه لایسنس سواروسكی برای برند چرم درسا این امكان را فراهم می كند كه درسا بتواند دانش خویش را در جنبه های مختلف غنی تر كند، اضافه كرد: در سه سال قبل طبق فرمایشات مقام معظم رهبری كه ما باید به سمت اقتصاد ملی و خودكفایی حركت نماییم، چرم درسا هم با دریافت لایسنس، تلاش در خودكفایی در صنعت پوشاك و همینطور حضور میان برندهای برتر دنیا در بازار بین الملل را دارد.

فاطمی، بنیان گذار و مدیرعامل چرم درسا اضافه كرد: در صنعت پوشش و سبك لباس، درسا اولین برندی است كه توانسته است لایسنس یا دانش فنی یك برند اروپایی را از آن خود كند. همینطور چرم درسا نخستین برندی است كه لایسنس سواروسكی را در خاورمیانه برای صنعت چرم دریافت كرده است. قابل ذكر است كه این لایسنس به معنای حق استفاده از برند سواروسكی در محصولات درسا است.

مدیرعامل چرم درسا با اشاره به اینكه ما به دنبال حضور در بازارهای بین المللی و معرفی محصولات ایرانی به سایر كشورها هستیم، خاطرنشان كرد: علاوه بر محصولات سواروسكی، چرم درسا توانسته است كه دانش طراحی، دانش خط تولید و دانش ارتباطات جهانی را از برند سواروسكی دریافت كرده تا بعنوان یك محصول تمام ایرانی بتواند به بازارهای بین المللی ورود كند.

فاطمی با اشاره به اینكه صنعت پوشش ایران یك صنعت ۴۰ هزار میلیارد تومانی است، افزود: ما از این صنعت غافل شدیم و آنطور كه باید و شاید به این صنعت گسترده نپرداختیم. در كشور ما مصرف كفش به صورت حدودی در سال ۲۱۰ میلیون جفت است. ما بخش بزرگی از این صنعت را با استفاده از واردات كالای آماده از بین برده ایم. هیچ زمان نباید اظهار داشت كه واردات نباید صورت گیرد. اما باید اقتصاد پایدار برای این صنعت تولید شود.

وی ادامه داد: برای ساخت اقتصاد پایدار در كشور، باید سهم ساخت داخل را در صنعت پوشش زنده نماییم. صرفا ارزآوری به صادرات نیست. اگر ما بتوانیم تولیدات داخل را به صورت صحیح به فروش داخلی برسانیم، یعنی توان ارزآوری را افزایش داده ایم. به ازای ورود هر كالای خارجی، به صورت ناخواسته هم فرهنگ دیگر كشورها را وارد ایران كردیم و هم ارز كشور را از دست می دهیم.

در همین خصوص «اندرو موجیكا» مدیرعامل سواروسكی هم در این مراسم با اشاره به اینكه ما با برنامه های بلندمدت و دقیق به همراه چرم درسا وارد ایران شدیم، اضافه كرد: اقتصاد ایران یك اقتصاد پیش رو و در حال پیشرفت است. طراحی های خاص و آمیخته شدن چرم به همراه كریستال های سواروسكی می تواند تاثیر به سزایی در صنعت پوشش و سبك لباس ایران و حتی منطقه داشته باشد.

مدیرعامل سواروسكی با اشاره به اینكه ما خوشحالیم كه به بازار آینده داری همچون ایران وارد شدیم، افزود: تیم طراحی درسا و سواروسكی همواره از ماه های گذشته در ارتباط بوده اند تا بتوانند خیلی از محصولات مورد پسند ایرانیان را همگام با صنعت پوشش بین المللی به مخاطبان عرضه نماید.

در بخش دیگری از این مراسم امیركاظم نورمحمدی، بنیانگذار و رییس هیات مدیره درسا با اشاره به اینكه برای آینده پژوهی اقتصاد ایران، باید به فرهنگ اقتصادی كشور بپردازیم، اظهار نمود: امیدوارم فرصتی كه امروزه در صنعت و تولید بخش پوشاك كشور قرار گرفته است، بتوانیم اقتصاد كشور را شكوفا نماییم. شرط شكوفایی اقتصاد، توجه به نیازهای جامعه است.

وی در پاسخ به این پرسش كه ورود چرم درسا به همراه سواروسكی را در بازارهای بین الملل را چگونه ارزیابی می كنید؟ خاطرنشان كرد: گروه چرم درسا در نظر دارد كه بعنوان یك برند مطرح وارد بازار بین الملل شود تا طراحی و محصولات ایران را به سایر كشورها نشان دهد.

همچنین در حاشیه این مراسم از كلكسیون هایی با طراحی برگرفته از نقوش پارسی و با استفاده از كریستال های برند سواروسكی با نام های خنت، ترمه، لاوین و تاروس رونمایی گردید.



در آخر مراسم هم علی لشگری، عضو هیات مدیره و دبیركل جامعه صنعت كفش ایران، حمید قبادی، دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن خردمند، ریاست اتحادیه سراجان تهران، احمد روستا استاد علم بازاریابی و عضو رسمی هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانشكده مدیریت و حسابداری، شهریار شفیعی، استاد برندسازی و ریاست هیات علمی آكادمی برند ایران، شاهین فاطمی و امیركاظم نورمحمدی، بنیانگذاران برند درسا، علی حاج نورمحمدی، مدیرعامل خانه درسا و اندرو موجیكا، مدیرعامل برند سواروسكی حضور داشتند كه در سخنان امیدبخش خود، به اهمیت برندسازی و تولید زمینه های اشتغال آفرینی برای زنجیره ارزش چرم و كفش و همینطور بكارگیری متودهای بازاریابی برای افزایش سهم بازار اشاره كردند.




1396/12/24
17:54:37
5.0 / 5
4964
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها