معرفی سامانه دیتاک و امکانات و کاربردهای آن

معرفی سامانه دیتاک و امکانات و کاربردهای آن به گزارش رصد کالا، چرا رصد شبکه های اجتماعی مهم می باشد و چه تاثیری بر کسب و کار ما می گذارد؟ این سوالی است که در ادامه پاسخ آنرا برای شما شرح خواهیم داد.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، چرا رصد رسانه های اجتماعی مهمست و چه تأثیری بر کسب وکار ما می گذارد؟ در دنیای سراسر دیتای امروز، رسانه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند و برای کسب اطلاعات درباره ی هر موضوعی نخستین اقدام ما سرزدن به این برنامه ها است.
چه بخواهیم محصولی خریداری نماییم چه در رابطه موضوعی خاص اطلاعات به دست بیاوریم تفاوتی ندارد؛ در همه این فعالیت ها مراجعه به رسانه های اجتماعی مختلف، در اولویت ما قرار دارد.
به همین دلیل نیز کسب وکارها باید از رسانه های اجتماعی برای معرفی خدمات یا کالاهای خود بهره گیرند. البته رصد این برنامه ها و پیگیری نظرات مثبت یا منفی کاربران موضوعی است که می تواند به رشد کسب وکار کمک نماید.
سامانه دیتاک با سنجیدن نیازهای یک کسب وکار اهتمام خودرا بر این دارد با ارائه خدماتی مناسب برای رصد رسانه های اجتماعی و رسانه ها، به مدیرهای انواع بیزینس کمک نماید تا در این راه پرپیچ وخم سریع تر به موفقیت دست یابند. رصد رسانه های اجتماعی چه اهمیتی دارد؟
با گسترش اینترنت و پیدایش رسانه های اجتماعی، خیلی از کاربران استفاده از رسانه های سنتی را کنار گذاشته یا محدود کرده اند و برای کسب اطلاعات در ارتباط با هرچیزی به سراغ این شبکه ها می روند.
کسب وکارهای مختلف نیز با مشاهده این شرایط تصمیم به فعالیت در این فضا گرفته و بیشتر فعالیت خودرا در فضای مجازی و با بهره گیری از رسانه های اجتماعی مختلف پیش می برند. در این میان شناخت این شبکه ها و کاربران اهمیت زیادی پیدا کرد.
امروزه هر کسب وکاری برای فعالیت در فضای مجازی باید به شناخت درستی از نیاز کاربران خود برسد. یعنی صاحبان یک بیزنس بعد از شناخت و درک کافی از رسانه های اجتماعی باید تشخیص دهند در هر برنامه چه اقداماتی انجام دهند.
اما این شناخت که موجب رشد و موفقیت کسب وکار می شود چگونه به دست می آید؟
دیتاک با بررسی داده های رسانه های اجتماعی و رسانه های مختلف و تحلیل آنها می تواند تمام دیتای در رابطه با کسب وکار شما، رقبا و حوزه های دیگر را جمع آوری کند. کسب وکارها نیز با بهره گیری از ابزار دیتاک می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. مزایای رصد شبکه های اجتماعی
به طور کلی دیتاک بصورت روزانه به جمع آوری داده ها پرداخته و آنها را به سازمان ها ارائه می دهد تا تیم های روابط عمومی، مارکتینگ، تحلیل و مدیریتی از این دیتا در امتداد کاهش هزینه و بودجه، افزایش سرعت و بهبود فرایندهای کسب وکار از آن بهره گیرند. در ادامه با مهم ترین فواید رصد رسانه های اجتماعی آشنا می شویم.
شناخت بحران و مدیریت آن
نرم افزار رصد فضای مجازی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که به شنا کمک می نماید از ایجاد بحران جلوگیری کنید یا بعد از وقوع آن، به مدیر و تیم روابط عمومی کمک کرده تا آنرا مدیریت و کنترل کنند.
گاهی ممکنست رسانه ای خاص آغاز به پخش خبر و اطلاعاتی در ارتباط با خدمات یا محصولات شما کند. در این شرایط اگر شما بموقع متوجه خبرها نشوید و خودرا برای مقابله با آنها آماده نکنید به احتمال زیاد درگیر بحرانی بزرگ خواهید شد.
رصد رسانه های اجتماعی این امکان را فراهم می آورد تا هر فعالیتی که سبب شده کاربران رسانه های اجتماعی نسبت به سازمان شما نظر دهند شناسایی و حتی منبع آن مشخص شود. درحقیقت بدون شناسایی منابع و آگاهی از اهداف به وجود آوردن این بحران، نمی توان راهکار درست و منطقی برای از بین بردن یا مدیریت آن به دست آورد. البته نقطه مقابل بحران نیز وجود دارد؛ وقتی کاربری از محصول شما تعریف و تمجید در فضای مجازی کند و شما با اطلاع یافتن از آن، در اسرع وقت با پاسخی کوتاه، ارائه تخفیف یا آفری ویژه می توانید در راستای بهبود تصویر برند خود نزد کاربر و مخاطبانش و افزایش وفاداری وی به برند خود قدمی مثبت بردارید.
دیتاک؛ ابزار رصد شبکه های اجتماعی در راه آگاهی و شناسایی دلیلهای افزایش تولید محتوا در ارتباط با سازمان، به شما کمک می نماید. شناخت رسانه ها و اینفلوئنسرهای پرطرفدار
با رصد رسانه های اجتماعی می توانید رسانه ها و اینفلوئنسرهای تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی را پیدا کنید و در مواقع ضروری، برای کاهش تأثیر بحران و مدیریت آن و اجرای کمپین های خود از این افراد کمک بگیرید.
شما با شناخت رسانه هایی که موجب ایجاد بحران شده اند می توانید تا حدودی تأثیر آنرا در میان مخاطبان ببینید و نحوه واکنش کاربران نیز پیش بینی کنید. در این شرایط یافتن چاره ای برای کاهش اثر اخبار منتشرشده و مدیریت بحران آسان تر می شود.
همچنین شناخت اینفلوئنسرها بوسیله رصد رسانه های اجتماعی، به شما کمک می نماید تا بهترین رسانه ها را برای تبلیغ های خود انتخاب کنید. تبلیغ در فضای مجازی اگر باتوجه به نیاز کاربران انجام نشود نمی تواند تأثیر مثبتی بر کسب وکار شما داشته باشد.
افکارسنجی و افزایش اعتبار برند
افکارسنجی بوسیله رصد رسانه های اجتماعی به شما کمک می نماید تا نظرهای مختلف افراد را در ارتباط با کسب وکار خود یا دیگر رقیبان بررسی کنید. این نظرات که بصورت منفی و مثبت ارائه می شوند، امکان ارتقا کیفیت خدمات را فراهم می کنند.
با این حساب شما با ابزار سوشال لیسنینگ دیتاک علاوه بر این که می توانید به اعتبار مجموعه خود بیفزایید و با بررسی نظرات، پست ها و استوری های موجود در رسانه های اجتماعی مختلف، افکار عمومی در ارتباط با بحران روابط عمومی را بررسی نموده و راهکار مناسبی برای مدیریت و کنترل آن پیدا کنید. ارزیابی عملکرد رقبا
دیگر مزیت رصد و تحلیل رسانه های اجتماعی بررسی عملکرد رقبا است. وقتی نمی دانید رقیبتان از چه راهکارهایی برای موفقیت استفاده می نماید، نمی توانید بدنبال راه کارهای بهتر باشید.
با رصد و تحلیل عملکرد رقبا می توانید تهدیدهای بازار را به آسانی شناسایی کنید، محصولات را بر طبق نیاز و نظرهای مشتریان دیگر کسب وکارها تغییر یا ارتقا دهید و با آگاهی از شرایط کسب وکار رقیب، زمینه ای برای ایجاد فضای رقابتی مهیا کنید. بازاریابی و جذب مخاطبان جدید
مهم ترین هدف راه اندازی یک کسب وکار، ارائه محصول و خدمات به کاربران است. درصورتی که نتوانید به خوبی در جذب مخاطب عمل کنید؛ حتی با ارائه بهترین محصولات نیز موفقیتی به دست نخواهید آورد.
در این شرایط لازم است افراد با گوش سپاری اجتماعی یا سوشال لیسنینگ، به رصد پیام هایی بپردازند که نیاز مخاطب بوسیله آنها مشخص می شود.
کسب رضایت از مشتری و جلب توجه افراد بوسیله محتوا می تواند بسیار چالش برانگیز و سخت باشد. بنا بر این نیز شما باید ابتدا بوسیله رصد و سوشال لیسنینگ مخاطب هایی که بدنبال محصول یا خدمات کسب وکار شما هستند را پیدا کنید. کاربردهای رصد شبکه های اجتماعی
سامانه دیتاک تمام داده های لازم برای برندسازی، جلوگیری از بحران، افکارسنجی و بازاریابی را برای سازمان ها و کسب وکارها فراهم می آورد تا افراد بتوانند در این شرایط که رقابت خیلی مشکل شده، کسب وکار خودرا از شکست حفظ کنند و آنرا ارتقا دهند.
رصد پلت فرم های مختلف بوسیله دیتاک امکانات مختلفی برای کاربران فراهم می آورد که عبارت اند از:
با کمک کلمات کلیدی می توانید تمام اطلاعات موجود در ارتباط با موضوع مورد نظر خودرا بوسیله شبکه های مختلف جست وجو و مشاهده کنید.
با خاصیت آلارم دیتاک، بصورت آنی از انتشار تمام خبرها در ارتباط با خود یا کسب وکارتان اطلاع پیدا می کنید.
امکان مشاهده آمار و گزارش ها تنها با یک کلیک برای شما فراهم گشته است.
دیتاک به شما کمک می نماید تا اطلاعات کافی راجع به برند و رقبای خود کسب کنید.
استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی برای تحلیل احساسات مخاطبان، به شما در به دست آوردن تحلیل بهتری از رسانه های اجتماعی کمک خواهدنمود.
با دیتاک شما می توانید نیازهای مخاطبان را با کمک سوشال لیسنینگ بررسی و پیدا کنید. سپس با شناخت این نیازها به بازاریابی اصولی و جذب مخاطب بپردازید. نسخه رایگان ابزار رصد رسانه های اجتماعی دیتاک را امتحان نمایید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1402/04/31
17:54:30
5.0 / 5
302
تگهای خبر: ارز , اینترنت , بازار , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها