دبیر انجمن قطعه سازان:

تارا جان تازه ای به قطعه سازان داد

تارا جان تازه ای به قطعه سازان داد دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه تامین قطعات صورت گرفته و خطوط تولید خودروسازان برای تولید خودروی تارا کاملا آماده است، اظهار داشت: این پروژه در بهمن ماه تولید انبوه خودرا آغاز خواهدنمود.



به گزارش رصد کالا به نقل از مهر به نقل از ایران خودرو، مازیار بیگلو با اشاره به این که بیش از ۹۲ درصد از سازندگان محصول تارا، قطعه سازان ایرانی هستند، عنوان کرد: در سطح فرآیندی این محصول صد در صد و در سطح قطعه از نظر ارزشی، بیش از ۷۵ درصد به خودکفایی رسیده ایم. ۲۵ درصد باقی مانده که دارای ارزبری بوده و داخلی سازی نشده، عموماً مربوط به مواد اولیه ای است که توانایی تولید داخل را ندارد. موادی مانند آلیاژ، فولاد یا مس های خاص و نیز پلیمرهای پلاستیکی و لاستیکی در دسته این محصولات قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه قطعه سازی کشور برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو ظرفیت سازی شده است، اذعان کرد: پروژه تارا جان و روحیه ای باردیگر به قطعه سازان بخشید. در سال ۹۷ که تعداد زیادی از شرکای خارجی قطعه سازان و شرکت های معتبر بین المللی که بعد از برجام مجدداً به ایران بازگشته بودند، کشور را ترک کردند، روحیه قطعه سازان تضعیف شد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اضافه کرد: خوشبختانه به همت ایران خودرو و با انجام پروژه تارا و عمل به نهضت ساخت داخل، قطعه سازان اعتماد به نفس از دست رفته خودرا بازیافتند و بار دیگر باور کردند که بدون وجود شرکای خارجی نیز، چه در سطح خودروسازی و چه در سطح قطعه سازی، قادر به تولید قطعه و خودرو های جدید هستند.
وی با اشاره به این که بازار عکس العمل بسیار خوبی نسبت به خودروی تارا نشان خواهد داد، اشاره کرد: امید است روزی که تمام چالش های سیاسی موجود برطرف و روابط سیاسی و اقتصادی ایران با سایر کشورها از سر گرفته شد، صنعت کشور مجدداً به سمت غرب و شرق حرکت نکند. برای اینکه در وضعیت سختی که صنعت خودروسازی کشور هدف اصلی تحریم ها بود، ما قطعه سازان ایستادگی کردیم. خودروسازان نیز توانسنند بیش از ۷۰ درصد تیراژ تولید خودرا بالا برند. بدین سبب فکر می کنم صنعت قطعه سازی کشور توانسته خودرا ثابت کند.
بیگلو با اشاره به اینکه خودروسازان و قطعه سازان فرزندان این سرزمین هستند و می توانند با یاری یکدیگر خودرو ها و پلت فرم های جدیدی با کیفیت بهتر را توسعه داده و تولید کنند، اظهار داشت: ما هیچ نیازی به غرب و شرق نداریم. باوجود نقدهایی که به کیفیت قطعات وارد است، همانطور که توانستیم از شرایط سخت تحریم ها عبور نماییم، می توانیم از موانع موجود نیز عبور کرده و کیفیت قطعات و خودرو های تولید داخل را افزایش دهیم.
وی با اشاره به این که نهضت ساخت داخل ما را به سمت کشف و به وجود آوردن فناوری هایی برد که تا پیش این نمی دانستیم قادر به تولید آنها هستیم، اشاره کرد: تا حالا فناوری مشابه خیلی از قطعات به کار رفته در خودروی تارا که برای اولین بار بعنوان نمونه اولیه به قطعه سازان داده شد، در کشور وجود نداشت. اما با گذشت بیش از چهار دهه از صنعت خودروسازی و قطعه سازی، به اندازه کافی مهندسان و تکنسین های مجرب در این صنایع وجود دارند که بتوانند تمام این محصولات را توسعه داده و تکمیل کنند. بنا بر این توانستیم توانمندی کشور و قطعه سازی را در تولید خیلی از قطعات کشف کرده یا تکنولوژی های تولید آنها را به وجود آوریم.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اشاره به اینکه ارتباطی که میان بخش های مختلف صنعت و میان صنعت و دانشگاه بوجود آمد، از موارد قابل توجهی در پروژه تولید خودروی تارا بشمار می رود که تا قبل از این دست کم به شکل کنونی وجود نداشت، بیان کرد: در این پروژه، خودروسازی به سمت رویکرد حل مساله پیش رفت، چیزی که ما هیچ گاه نداشتیم و همیشه به هر مشکلی که بر می خوردیم منتظر می ماندیم تا طرف خارجی برای برون رفت از آن مشکل یاری مان کند.

1399/10/06
22:49:03
5.0 / 5
175
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها