برای مصون بودن كاركنان بانك و مشتریان؛

امكان تشكیل پرونده و دریافت وام مسكن به صورت غیر حضوری فراهم گردید

امكان تشكیل پرونده و دریافت وام مسكن به صورت غیر حضوری فراهم گردید به گزارش رصد كالا برای مقابله با بیماری كرونا و مصون بودن كاركنان بانك و مشتریان، سامانه الكترونیكی دریافت درخواست تسهیلات و تشكیل پرونده در سامانه پرتال بانك برای مشتریان فراهم گردید.



به گزارش رصد كالا به نقل از بانك عامل بخش مسكن، با عنایت به اهداف بانكداری الكترونیك و گسترش شیوع و ابتلای بیماری كرونا و ضرورت رعایت همه جانبه بهداشت عمومی جهت مقابله با بیماری مزبور و مصون بودن كاركنان و مشتریان و لزوم الكترونیكی كردن فرآیندهای دریافت تسهیلاتی، توسعه و پیاده سازی یك سامانه اطلاعاتی مؤثر، كارا، پویا و انعطاف پذیر و منطبق بر استانداردهای خاص در جهت مواجهه با نیازهای جدید و كاهش هزینه ها در مكانیزه كردن فرایند ثبت درخواست تسهیلات در دستور كار بانك مسكن قرار گرفت.
بر اساس این گزارش طراحی و پیاده سازی سامانه الكترونیكی دریافت درخواست تسهیلات و تشكیل پرونده الكترونیكی در سامانه پرتال بانك مسكن به آدرس https: //www.bank-maskan.ir/loan برای مشتریان فراهم گشته است.
فرآیندهای ثبت درخواست تسهیلات، یك مجموعه جامع و سازماندهی شده الكترونیكی داده ها و اطلاعات هویتی، اطلاعات ملك، اطلاعات وثیقه و … بوده كه فرایند بررسی ثبت درخواست تسهیلات عرضه شده به یك فرد را مستند می كند.
بدین منظور مشتریان ابتدا به سایت اینترنتی بانك مسكن به آدرس bank-maskan.ir، بخش خدمات الكترونیكی - سامانه ثبت درخواست تسهیلات رجوع می نمایند، سپس با انتخاب نوع خدمات توسط متقاضی، كد ملی و شماره موبایل وی به منظور احراز هویت ثبت می شود.
شش مرحله ثبت درخواست تسهیلات مسكن
درج مشخصات شامل اطلاعات هویتی تسهیلات گیرنده و اطلاعات ملك و همینطور بارگذاری مدارك و مستندات شامل اطلاعات وثیقه، اطلاعات تسهیلات، تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه های مربوط و نهایی سازی ثبت درخواست در شش مرحله توسط مشتریان انجام می پذیرد.
پس از ثبت درخواست تسهیلات به طرفیت شعبه مورد نظر مشتری، ابتدا سامانه نسبت به تطبیق آن با ضوابط و مقررات اقدام می كند؛ به صورت مثال پرداخت تسهیلات از محل حساب تعهدی مشتریان صرفاً در شعبه افتتاح كننده حساب صورت می پذیرد. بعد از تأیید درخواست و كنترل صحت اطلاعات ارسالی مشتری توسط شعبه، فرایند تشكیل پرونده و ارجاع آن به مرحله ارزیابی در شعبه بدون احتیاج به حضور مشتری شروع می شود.
متقاضیان منتظر دریافت پیامك باشند
در صورت وجود مغایرت در پرونده و یا نقصها اطلاعاتی در پرونده تسهیلاتی مشتری، شعبه بانك، نسبت به اعلام نقصها از راه سامانه پیامكی به مشتری اقدام خواهد نمود و متقاضی می تواند از راه پرتال بانك (و بدون رجوع حضوری به شعبه) نقصها اطلاعاتی را تكمیل كند.
در ادامه این فرایند سامانه مبادرت به دریافت هزینه علی الحساب تشكیل پرونده از مشتری می كند.
پس از پرداخت هزینه علی الحساب تشكیل پرونده توسط مشتری، شعبه وارد فرایند ارزیابی ملك می شود و نتیجه آن از راه پیامك به مشتری اعلام شده و از ایشان برای حضور در شعبه دعوت می شود، سپس مشتری می تواند با حضور در شعبه نسبت به تكمیل فرایند احراز هویت و امضای قرارداد تسهیلاتی اقدام نماید.
با این روش مراجعات حضوری مشتریان به شعب به حداقل ممكن خواهد رسید.
لازم به ذكر است پس از اعطای تسهیلات، مشتری می تواند از راه درگاه های مجازی نسبت به رؤیت وضعیت حساب تسهیلاتی خود و همینطور پرداخت اقساط تسهیلات خود اقدام نماید.

1399/01/09
00:05:38
5.0 / 5
2808
تگهای خبر: ارز , بانك , تسهیلات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها