ده ها هزار سفر و یك مشت سنگ اندازی

ده ها هزار سفر و یك مشت سنگ اندازی رصد كالا: حكایت ناملایمتی های شهر قم با فعالیت اسنپ قصه تازه ای نیست. از همان روزی كه اسنپ كارش را در این شهر آغاز كرد، همواره با مشكلاتی روبه رو بود و هر از چند گاهی خبرهایی به گوش می رسید.



به گزارش واحد بازرگانی خبرگزاری مهر، این اخبار كه ریشه خیلی از آن ها به نارضایتی سازمان تاكسیرانی و اتحادیه اتومبیل كرایه برمی گردد و رقابت ناعادلانه ای كه به تعبیر آن ها ناوگان نوپای اسنپ برای شركت های تاكسیرانی فعال در این شهر بوجود می آورد.
از طرف دیگر، غیرقانونی بودن فعالیت اسنپ به علت نداشتن مجوز كه همواره از جانب مقامات شهری مطرح می شود، از دیگر مواردی است كه تیم اجرایی اسنپ در شهر قم هم با آن مواجه بوده اند. این در شرایطی است كه حسین هزارجریبی، یكی از مدیران ارشد منطقه ای اسنپ، بارها تاكید كرده: «این شركت از زیرمجموعه های انجمن صنفی كسب وكارهای اینترنتی به حساب می آید و از اتحادیه كشوری كسب وكارهای مجازی مجوز فعالیت دارد. این اتحادیه زیرمجموعه ی اتاق اصناف ایران و در نهایت زیرمجموعه ی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.»
وی اضافه كرد: «بر اساس این مجوز، فعالیت اسنپ در سراسر كشور بلامانع است. همینطور طبق تاییدیه مركز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیات عالی نظارت، عرضه ی خدمات از جانب تاكسی های اینترنتی بدون محدودیت جغرافیایی صورت می پذیرد. در واقع پروانه كسب وكار مجازی از اتحادیه كشوری كسب وكارهای مجازی مطابق آئین نامه و تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی اجازه ی خدمات رسانی در سراسر كشور را به اسنپ می دهد.»
با این همه انگار قرار نیست داستان مخالفت با فعالیت اسنپ در شهر قم آخر بپذیرد و اهالی تاكسیرانی ترجیح می دهند این تلخی بی انتها را ادامه دهند.
مردمی كه می خواهند
آن طور كه حسین هزارجریبی می گوید، در آخرین خبرهای رسیده از قم همچنان فعالیت اسنپ در این شهر با مشكلات عدیده ای روبه رو است. با وجود اقبال خیلی خوب این سامانه اینترنتی در شهر قم و استقبال گسترده مردم، پس از گذشت ۱۰ ماه از آغاز فعالیت اسنپ در این شهر، هنوز هم سازمان تاكسیرانی و اتحادیه اتومبیل كرایه معتقدند مردم شهر نیازی به اسنپ ندارند و می توانند از سیستم های حمل ونقل سنتی استفاده كنند.
طبق آمار خود شركت اسنپ، با وجود ممنوعیت تبلیغات محیطی از جانب شورای تامین، تا این جای كار استقبال مردم از این سرویس درخواست اینترنتی خودرو در تداوم حیات آن نقش داشته است. از طرفی با عنایت به این كه تعداد زیادی از اعضای شورای تامین شهر قم مخالف فعالیت اسنپ در این شهر هستند، منع تبلیغات از جانب آن ها تعجب برانگیز نیست.
با این همه طبق گفته هزارجریبی، همچنان فعالیت اسنپ در شهر قم ادامه دارد و این سامانه تلاش می كند خدمات حمل ونقلی خویش را به بهترین شكل ممكن به مسافران عرضه نماید. یكی از این تلاش ها راه اندازی قابلیت «تماس امن» به صورت آزمایشی در این شهر است؛ با این قابلیت، راننده و مسافر شماره همراه یكدیگر را نمی بینند و تماس آنها با استفاده از یك شماره ثابت برقرار می گردد.
مشكل از كجاست
معاون حمل ونقل ترافیك شهردار قم اعتقاد دارد حضور اسنپ در این شهر كسب وكار سازمان تاكسیرانی را دچار ركود كرده و برای ارتزاق راننده های این سامانه مشكل ساز شده است.
حسین هزارجریبی در توضیح این مورد می گوید: « اسنپ پیش تر آمادگی خویش را برای همكاری با رانندگان تاكسیرانی اعلام نموده است. این در شرایطی است كه شرایط كار برای رانندگان تاكسی آسان تر از سایر افراد هم هست چون كه نیازی نیست این راننده ها گواهی عدم سوءپیشینه عرضه كنند و كارت تاكسی رانی این افراد عملا تاییدیه صلاحیت بشمار می رود. ما همیشه از اینكه بتوانیم با راننده های تاكسی همكاری نماییم استقبال كرده ایم، چراكه این افراد به صورت تخصصی به این كار مشغول هستند و می توانند به بهترین نحو حمل ونقل مسافران را به انجام برسانند. با این حال، ما همچنان شاهد كارشكنی سازمان تاكسیرانی بوده ایم.»

1397/05/08
22:24:58
5.0 / 5
4452
تگهای خبر: خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها