در گفتگو با مهر مطرح شد؛

فروش بنزین كمتر از هزارتومان، غیرقانونی نیست

فروش بنزین كمتر از هزارتومان، غیرقانونی نیست رصد كالا: معاون مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: مشروط به تدوین رویه ای مشخص می توانیم پیشنهاداتی نظیر عرضه بنزین به نرخی كمتر از هزار تومان را در بعضی جایگاه ها بررسی نماییم.



امیر وكیل زاده، معاون مدیر عامل و نایب رییس هیئت مدیره شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینكه محل تامین هزینه جایگاه دارانی كه به صورت مثال در اصفهان بنزین را با نرخ كمتر در هر لیتر عرضه می كنند از كجا است، اظهار داشت: یك جایگاه یا یك برند عرضه كننده سوخت در كشور شاید قصد داشته باشد كه از محل كارمزد خود، نرخ عرضه خویش را به صورت محدود و مشخص كم كند. این امر ممنوع نیست اما نهادینه و فراگیر هم نشده است.
وی ادامه داد: جایگاه داری در یكی از شهرها تصمیم گرفته بود تا هر لیتر بنزین خویش را به صورت مثال بین ساعت ۱۲ تا ۶ بامداد به قیمت ۹۸۰ تومان بفروشد و این هزینه را از بخش كارمزد خود تخفیف داده بود چون كه معتقد می باشد تقاضای شكل گرفته به دنبال چنین اقدامی می تواند هزینه های فروش را جبران كند.
این مقام مسوول اضافه كرد: باید بپذیریم كه انجام چنین اقدامی در شرایطی كه نرخ هر لیتر بنزین در سراسر كشور هزار تومان است خارج از قاعده بوده و می تواند سوالات متعددی را به سمت شركت ملی پخش فرآورده های نفتی روانه كند. البته در صورتی كه رویه ای برای این كار تدوین شود می توانیم درباره چنین پیشنهادات قیمتی هم فكر كرده و آن را اجرا نماییم. چون این اقدام، غیرقانونی نیست و سقف تعیین شده برای هر لیتر بنزین همان قیمت تكلیفی هزار تومان است كه عرضه بیش از این قیمت امكان پذیر نیست.
نایب رییس هیئت مدیره شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همینطور درباره امكان تغییر حق كاربری جایگاه های سوخت توضیح داد: تغییر كاربری جایگاه های سوخت با اجازه شركت ملی پخش فرآورده های نفتی انجام می گردد اما در نظر داشته باشید كه ۳۵۰۰ جایگاه در كشور باید پاسخگوی میانگین مصرف حدودا ۸۰ میلیون لیتر بنزین در روز باشد. با عنایت به پراكندگی جایگاه های سوخت رسانی در كشور و نیاز به این جایگاه ها تغییر كاربری آن بسیار دشوار است. همانطور خیلی از اماكن دیگر با چنین شرایطی رو به رو هستند. بنابراین نمی توانیم اجازه تغییر كاربری را بر عهده جایگاه ها بگذاریم.
وكیل زاده خاطرنشان كرد: ممكن است در آینده صاحبان برند با مدیریت صحیح به این نتیجه برسند كه تاسیس جایگاه جدید سوخت رسانی سودآور است و اقدام به راه اندازی جایگاه های جدید كنند. در این صورت می توان تغییر كاربری جایگاه های سوخت را به جایگاه داران یا صاحبان برند سپرد.

1396/12/05
19:39:46
5.0 / 5
147
تگهای خبر: فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها