نیاز صنعت به بازاریابی و فناوری نوین

نیاز صنعت به بازاریابی و فناوری نوین به گزارش رصد كالا دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد ونان برای نخستین بار به یك شركت نمایشگاهی آلمانی واگذار شده تا زمینه برای كیفی تر شدن هرچه بیشتر نمایشگاه و اثربخشی آن بر صنعت آرد و نان كشور فراهم گردد.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان (IBEX) ۲۰۱۸ هم كه با حضور مسئولان تشكل های بخش خصوصی صنایع غذایی، فعالان صنعت آرد و نان درحالی برگزار گردید كه مسئولان و دست اندركاران صنعت آرد و نان بر نیاز این صنعت به فناوری و بازاریابی نوین تاكید كردند؛ ضمن آن كه در این رویداد علاوه بر افزوده شدن بخش های جدید و جذاب به نمایشگاه برای نخستین بار شاهد انتخاب شاطر برگزیده ایران خواهیم بود.
نمایشگاه صنعت آرد و نان، آماده همكاری با شركای بین المللی است
شركت نمایشگاهی مسه اشتوتگارت كه پیش از این دو نمایشگاه بین المللی صنعت ماشین ابزار را در ایران برگزار كرده در حال گسترش فعالیت های خود در ایران بوده و در این راستا برگزاری مهم ترین نمایشگاه تجاری ایران در زمینه صنعت آرد و نان را به عهده گرفته است.
«اولریش كرومر» رئیس شركت نمایشگاهی مسه اشتوتگارت در این رویداد با اشاره به اینكه این مجموعه تجربه موفقی در برگزاری نمایشگاه های صنعت آردو نان دارد، اظهار داشت: ما برگزاری نمایشگاه نان و شیرینی südback را در اشتوتگارت در طول ۳۹ سال قبل به عهده داشته ایم و در تركیه هم به مدت ۱۰ سال است كه عهده دار برگزاری نمایشگاه نان و شیرینی Ibatech هستیم. ایشان در ادامه بیان كرد: نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان (IBEX) در تهران آماده همكاری با شركای بین المللی است و كشور ایران این پتانسیل را دارد كه بنیانگزار برند بین المللی صنعت نان در منطقه باشد.
بزرگان صنعت آرد و نان در IBEX ۲۰۱۸
سید محمدرضا مرتضوی رییس هیات مدیره كانون انجمن های صنایع غذایی ایران در ادامه این همایش اظهار داشت: IBEX فضایی است برای فراهم كردن بستری برای حضور بزرگان صنایع آرد و نان؛ بخش سنتی فعال صنعت آرد و نان در این نمایشگاه می تواند در كنار بخش صنعتی فرصت های جدیدی را بیافریند.
وی در ادامه بیان كرد: حدود ۹۰ هزار واحد نانوایی در كشور فعال می باشند كه در نمایشگاه پیش رو می توان با آشنایی از ابزارهای مدرن در صنعت آرد و نان پیشرفت چشمگیری را شاهد بود. همینطور معرفی نان ایران و تجهیزات كارگاهی داخلی به كشورهای همسایه هم همچون برنامه هایی است كه در نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان صورت می گیرد.
عضو كمیته اجرایی فدراسیون صنایع غذایی و كشاورزی ایران همینطور با اشاره به نشست ها و كارگاه های آموزشی كه در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود، بیان كرد: مسه اشتوتگارت مسئولیتی در زمینه انتقال فناوری صنعت آردو نان به كشور ما ندارد اما با برگزاری حرفه ای این نمایشگاه و حضور شركت های بین المللی و كارگاه های آموزشی و تولید زمینه تبادل تجربیات بین شركت های ایرانی و طرف های خارجی، زمینه برای ورود دانش نوین به صنعت آرد و نان ایران فراهم خواهد شد.
وی با بیان این كه برخی كشورهای همسایه مثل تركیه پیشرفت های چشمگیری در صنعت آرد و نان، تجهیزات این صنعت و صادرات محصولات خود داشته اند، اظهار نمود: ما نیازمند برنامه ریزی برای مشاركت با طرف های خارجی و ورود به عرصه های بین المللی در صنایع غذایی هستیم و باید ضعف هایی كه در بعضی زمینه ها مثل بازاریابی برای محصولاتمان داریم را با نمایشگاه هایی از این دست برطرف نماییم.
مرتضوی همینطور یكی از بخش های جالب توجه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد ونان را مسابقه بهترین نانوای ایران اعلام نمود و اظهار داشت: شاطر برگزیده كشور در این نمایشگاه معرفی می گردد.
ایران می تواند به قطب منطقه ای در صنعت آرد و نان تبدیل شود
مهدی خان محمدی از حضور تشكل ها و بزرگان صنعت آرد و نان در این نمایشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: این مراسم بعنوان نخستین همایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان بوده و مدیریت خوب شركت مسه اشتوتگارت در این برنامه احساس می گردد.
وی اضافه كرد: تاریخچه این شركت برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و موفق یكی از دلایل انتخاب مسه اشتوتگارت بعنوان برگزاركننده نمایشگاه آرد و نان است.
رئیس هیات مدیره انجمن نان های صنعتی استان تهران در ادامه بیان كرد: IBEX فرصتی است كه صنعت نان كشور در آن به جهان معرفی می گردد و با عنایت به تمهیداتی كه با برگزاركنندگان حرفه ای این رویداد داشتیم در این دوره از نمایشگاه می توانیم شاهد برگزاری بهترین نمایشگاه صنعت آرد و نان در سال های اخیر باشیم.
خان محمدی همینطور اظهار داشت: این نمایشگاه همینطور فرصتی برای آشنایی كشورهای حوزه خلیج فارس با صنعت آرد و نان كشورمان است كمك می نماید كه ایران پتانسیل خویش را برای تبدیل شدن به قطب منطقه ای صنعت آرد ونان به نمایش بگذارد.
بخش های جدید به IBEX ۲۰۱۸ افزوده می شود
«برنارد مولر» نایب رییس هیات مدیره شركت مسه اشتوتگارت با توضیحاتی در مورد خصوصیت های صنعتی و تجاری شهر اشتوتگارت بیان كرد: حضور برندهای مطرح دنیا همچون مرسدس بنز و پورشه در این شهر نشان دهنده برتری سطح تكنولوژی در این شهر است و از نظر صنعت نمایشگاهی هم اشتوتگارت برند جهانی به حساب می آید.
وی به عوامل برگزاری نمایشگاه های موفق توسط مسه اشتوتگارت اشاره نمود و اظهار داشت: پیشینه و شرایط صنعتی یك شهر، كیفیت بالای زندگی، دسترسی خوب به فرودگاه و وسایل نقلیه می تواند یك شهر را در برگزاری نمایشگاه موفق كند.
نایب رییس هیات مدیره شركت مسه اشتوتگارت درباره برگزاری نمایشگاه های مختلف توسط این مجموعه اضافه كرد: سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ نمایشگاه برگزار می نماییم و در بیش از ۵۰ كشور نماینده داریم. وی درباره بخش های جدید نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان هم اظهار داشت: تجهیزات فروشگاهی، تجهیزات آسیاب، قهوه و شكلات، شیرینی جات، مواد خام و ماشین آلات پخت نان همچون بخش های جدیدی هستند كه در دوازدهمین دوره از IBEX به این نمایشگاه اضافه می شوند.
تحول آفرینی در صنعت آرد و نان با حضور استارت آپ ها
كاوه زرگران دبیر كل كانون صنایع غذایی ایران هم در این نشست اظهار داشت: زیرساخت هایی كه در صنعت آرد و نان داریم همچون عواملی است كه به پیشرفت این صنعت كمك می نماید و وجود هنرستان نان و دانشگاه آرد و نان همچون این زیرساخت هاست.
وی با اشاره به تلاش هایی كه برای تغییر الگوی نان مصرفی مردم صورت گرفته است، اظهار داشت: پس از سال ها كوشش برای تغییر الگوی مصرف نان در كشور اما همچنان مردم به دنبال مصرف نان سنتی هستند ازاین رو باید فناوری و دانش روز را به عرصه تولید نان های سنتی وارد نماییم و بهره وری در تولید این نوع نان را افزایش دهیم و انتظار داریم این نمایشگاه بتواند گامی در این مسیر بردارد. دبیر كل كانون صنایع غذایی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه نوشیدنی ها، قهوه، چای، لبنیات و شیرینی و شكلات در ایران، ابراز امیدواری كرد برگزاری نمایشگاه صنعت آردو نان توسط مجموعه نمایشگاهی مسه اشتوتگارت به تجربه موفقی تبدیل گردد كه بتوانیم سایر نمایشگاه های در رابطه با صنایع غذایی را هم با كمك این شركت با كیفیت بهتر و در ابعاد جهانی برگزار نماییم.
رئیس كمیسیون كشاورزی اتاق تهران با اشاره به اینكه كشورهای همسایه ایران همچون عراق و افغانستان واركنندگان بزرگ آرد هستند، اظهار داشت: عراق سالانه یك میلیون تن و افغانستان سالانه ۷۰۰ هزار تن آرد وارد می كند، اما ایران منهای سال جاری تا سال قبل سهم چندانی از این بازار را نداشت – در حالیكه تركیه صادرات ۱ میلیارد دلاری آرد به عراق دارد - كه امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی زمینه بیشتری برای صادرات ایران فراهم گردد.
وی افزود: بخش اعظمی از نان مصرفی ایران را نان سنتی تشكیل می دهد كه این نان با روش های كارشناسی صحیح تهیه نمی گردد و امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی و استفاده از ماشین الات مكانیزه بهره وری را بالا برده و تولید سالم تری داشته باشیم.
زرگران با اشاره به اینكه تابحال استارت آپ ها در صنعت آرد، گندم و نان كشور فعال نبوده اند، خاطرنشان كرد: این نمایشگاه می تواند محل مناسبی برای معرفی استارت آپ های حوزه آرد و نان در دنیا باشد و شاید در آینده بتوان با الگوبرداری از این كشورها حضور استارت آپ ها را در حوزه آرد و نان شاهد باشیم و در سال های آتی تحولات خوبی در صنعت آرد ونان كشور رقم بخورد.
آغاز پذیرش فعالان صنعت آرد و نان در IBEX ۲۰۱۸ از هفته آینده
نماینده شركت مسه اشتوتكارت آلمان در ایران كه آخرین سخنران این همایش بود، درباره فعالیت این مجموعه در ایران اظهار داشت: از دو سال قبل همزمان با رفع تحریم ها نماینده رسمی مسه اشتوتكارت در ایران فعالیت خویش را شروع كرده و بعد از برگزاری دو نمایشگاه موفق AMB برای دور سوم این نمایشگاه خویش را آماده می كند.
وی همینطور درباره نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان اظهار داشت: از هفته آینده رزرو غرفه شروع می گردد و آماده پذیرش فعالان صنعت آرد و نان در این نمایشگاه هستیم.
شایان ذكر است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان از تاریخ یكم تا چهارم آذرماه ۱۳۹۷ در محل دایمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.
 

1396/11/07
20:16:02
5.0 / 5
4773
تگهای خبر: بازار , تولید , صادرات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها